Draadloze Verbinding niet meer te herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal

Ik heb mijn draadloze verbinding verbroken/weggehaald en nu is ie niet meer te herstellen.

Momenteel schrijf ik dit bericht op de laptop van m'n vrouw.

Ik heb al diverse keren met en zonder de USB-EDIMAX Wireless LAN Adapter opgestart maar klaarblijkelijk heb ik iets beschadigd
waardoor hij niet meer op-popt.

Ook in de Services zie ik geen onregelmatigheid.

Misschien kan een van jullie me een vingerwijzing geven.

MVG
Dukkel

a. Is de WLAN AutoConfig service wel gestart in Services? Moet gestart zijn én op opstarttype Automatisch staan.
b. Als a. al in orde was, kijk, met de wifi adapter aangesloten, in Apparaatbeheer, dus onder Netwerkadapters, of de Edimax er staat en hoe die dan genoemd wordt én kijk of die correct werkt (dus ingeschakeld is, geen pijltje naar beneden ervoor van uitgeschakeld, geen geel uitroepteken ervoor etc.)
c. USB Edimax is wel erg beperkt gemeld. Op de adapter zélf moet een aanduiding staan, die begint met EW-, dus (bijv.) EW-7622UMn, EW-7711USn, EW-7822UN ...
Alternatief (als je het écht niet kunt vinden) is in Apparaatbeheer te dubbelklikken op de wifi adapter, in tabblad Details te kiezen voor Hardware ID's en dan de bovenste teruggemelde Hardware ID hier citeren.
d. Hoe heb je die draadloze verbinding weggehaald? Heb je de verbinding verbroken met het wifi netwerk waar je verbinding mee had of heb je in Apparaatbeheer de wifi netwerkadapter verwijderd/gedeïnstalleerd?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo Dnties

Ja, de WLAN installatie was AAN.

Oh, ja De USB WIFI adapter is een Edimax EW-7718UN

Maar even zoeken op de site van de fabrikant, en daar waren ze. Ik heb ze meteen extra op m'n USB-data stick gezet uit voorzorg.

Nogmaals weer bedankt.

Ik ga morgen met die Universal Media System in de weer, bedankt voor de uitgebreide handleiding.

MVG
Dukkel

Hallo Dnties

M'n EW-7718UN Edimax WiFi stick werkt dus weer als nooit tevoren.

Voor deze (met de ouder drivers) had hij een downloadsnelheid van 104Mb/s

Nu met de nieuwe drivers heeft hij een download snelheid van 144Mb/s

MVG
Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan