draadloze verbinding nieuwe medion pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelpot

Meubilair
Lid geworden
18 mrt 2008
Berichten
5.618
Hallo!

Men zus heeft een nieuwe pc gekocht (het was wel eens nodig, ze werkte nog op een pc van 8jaar oud maar vraag me niet hoe ze dat zo lang heeft kunnen volhouden :p)
De nieuwe pc heeft op het eerste zicht mooie specificaties, quadcore 2.33Ghz 4Gb ram, enz.(sp1 ook reeds voorgeinstalleerd)

Alles blijkt tot nu toe goed te werken behalve haar draadloos internet (bedraad hebben we nog niet geprobeerd)

Ik dacht dat het met vista gemakkelijk was om gewoon even een draadloos netwerk toe te voegen, dit was met mij acer allesinds toch het geval.
(ik moest gewoon even het paswoord invullen in ik kon gaan surfen :D)
Nu lijkt het bij haar wat ingewikkelder. Ze ontvangt ons netwerk en de status lijkt verbonden maar ofwel heeft ze bewerkte verbindings mogenlijkheden of hoe dat ook alweer noemt.
Hoe dan ook, ze helemaal niet op het internet.

Ik heb ook geprobeerd om gewoon het ip-adres in te vullen van de router met ingebouwde modem dat is gewoon 192.168.1.1 en dan zou ze in de router moeten geraken maar zelfs dat kan internet explorer niet vinden :confused:

Ik vraag me nu af wat ik over het hoofd zie.
De pc is helemaal nieuw en nog niets op geinstalleerd.
Ik heb er eventjes mee bezig gezeten maar ik kan niet direct uitdokteren waar het probleem zich juist bevind

Alvast bedankt in naam van men zus ;)
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie de jean maar als je mijn vraag even had doorgelezen had je gemerkt dat ik daar al iets had over geschreven

Ik heb ook geprobeerd om gewoon het ip-adres in te vullen van de router met ingebouwde modem dat is gewoon 192.168.1.1 en dan zou ze in de router moeten geraken maar zelfs dat kan internet explorer niet vinden

maar in ieder geval toch bedankt om mee te denken, als er iemand misschien nog een idee zou hebben? :thumb:
 
niemand nog een idee?
ik namelijk ook niet meer :confused:

Ik heb vista (home premium 32 bits) als weer eens opnieuw geinstalleerd (er kon een kleine kans zijn dat er iets was misgelopen met de voorgeinstalleerde vista) dit heeft ook niet geholpen.
Nog altijd beperkte verbindingsmogenlijkheden & alleen locaal netwerk maar daarmee kan je niet gaan surfen op het internet (ook niet in de router komen --> 192.168.1.1)

Ik ben niet meer veel blijven proberen na herinstallatie omdat het toch allemaal al faalde en daarom heb ik de 64 bit versie die bijgeleverd was ook eens geprobeerd. (ik snap niet waarom deze niet vooraf geinstalleerd was aangezien er een quadcore en 4Gb ram in zit maar dat doet er nu niet toe :p)

Na dan weeral herinstalleerd te hebben van de 64 bits versie nu welliswaar moest ik ook eerst weer de drivers gaan installeren (uit het mapje op de recovery partitie al eens geprobeerd en ook die van op de meegeleverde application dvd)

Na dat geinstalleerd te hebben zat er klaarblijkelijk ook nog een extra progje bij om je draadloze netwerken helemaal aan te passen enzo. Het bleek nu na vele keren proberen dat het toch even gelukt was om verbinding met het internet te maken.
Maar helaas, dit was niet onze modem/router(onbeveiligde van de buren die er van wist dat we het even gingen proberen--> op de 32 bits versie was het ook nooit gelukt om daarmee verbinding te maken)
Ik dacht yes, eindelijk opgelost en dan gingen we onze (beveiligde) router even proberen.
Dit faalde weer. (wel nog geen cd-rom ervan geinstalleerd--> bij de medion pc met xp bij ons was dit nodig, niet op mijn laptop van acer) dus dacht ik dat het hieraan lag.

Maar om dan hadden we nog maar eens getest op het netwerk van men buur en nu toch weer was er " verbindingsmogenlijkheden & alleen locaal netwerk "
Dus verbinden lukte ook weeral niet meer :confused:
Het viel wel op dat elke keer dat het eventjes gelukt was om verbinding te maken en daarna het netwerk werd onderbroken/afgesloten er helemaal GEEN draadloze netwerken meer gevonden konden worden :shocked:
opnieuw opstarten of repareren gebruiken dan werden er wel weer gevonden.


Besluit:

Ik begrijp dus echt niet waar het aan ligt.
Ik dacht misschien een slechte driver die van 32 bits met 64bits hadden we (min of meer) hetzelfde probleem (ook al eens de drivers van de medion site afgehaald en getest)

Ik vermoed dus ofwel dat de drivers niet goed funtioneren(wat me raar lijkt omdat ik er al vele heb geprobeerd) of dat er iets scheelt (hardwarematig) aan de netwerkkaart:confused:



Hulp of advies is zeer welkom :thumb:
 
Ok, even een update.

Het probleem wordt simpelder.
-lan werkt
-draadloos van onze buur werkt altijd nu

HET PROBLEEM IS ONZE MODEM/ROUTER :confused:
Ikzelf (ook vista home premium) had geen probleem met automatisch verbinden met deze router.
onze xp-pc ook niet echt--> gewoon eerst de bijgeleverde cd-rom draaien.

Mijn zus haar pc heeft draadloze verbinding met de router maar deze blijft op lokaal staan (het zou moeten zijn lokaal & internet) ofwel is het een "beperkte verbinding.

Ik heb dit exact zelfde probleem vroeger ook al eens gehad met mijn laptop met een andere router, de oplossing was toen om de firmware van de router te updaten, daarna ging het verbinden zonder problemen.
(uiteindelijk toch te weinig bereikruimte enzo, het was een topcom--> vroeger met die andere router)

nu hebben we al een tijdje een D-link DSL 2740B om exact te zijn, dat is een n-router en ja de pc van mijn zus ondersteund dit ook.
Ik dacht dus om nu ook de firmware te updaten maar eerst kon ik geen vinden tot gisteren. (versie 2.28 staat er standaard op) dan had ik versie 2.51b181 gevonden.
Deze werkte niet om te upgraden, dan komt er namelijk "please enter a valid filename"

Ik dacht ja, misschien een bug ofzo.
Daarom heb ik nog veel zitten googelen en versie 2.61 gevonden maar hier helaas ook dezelfde melding :evil:

Wat kan het probleem toch zijn???

Niemand hoeft dus naar de "oorzaak" te zoeken maar als iedereen even zou willen meedenken waar het aan zou liggen, dat zou zeer welkom zijn :thumb:
 
Eindelijk opgelost

Vraag me niet hoe het is opgelost.
Ik had gebeld naar d-link (2/3 wisten het niet en twijfelden of ik alle drivers wel goed had geinstalleerd :p)

de 3e bleek er heel wat meer van te kennen.
Hij raadde me aan om eens van channels te veranderen (standaard stond deze op 6)
Ik ben van 1 begonnen, geen oplossing
Tot ongeveer 3 ben ik geraakt.

dan begon de router moeilijk te doen en geraakte ik niet meer op 192.168.1.1
Na een tijdje ging het wel weer en had ik het dus opgegeven en het weer op channel 6 gezet.

Hoe het ook komt ineens ging het allemaal vanzelf en kon ik op de pc van men zus gewoon draadloos internet gebruiken!!! :D
Ik ben gewoon heel blij dat ik het eindelijk heb kunnen oplossen :D

Iedereen die men topic heeft bekeken (dat waren er toch zo'n 72 tot nu toe denk ik) allemaal bedankt om toch even mijn topic te bekijken en waarschijnlijk ook om even mee te denken :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan