draadloze verbinding opzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
Hallo,

Heel graag wil ik mijn laptop en mijn pc met elkaar laten communiceren via een draadloos netwerk.
Mijn pc heeft een draadloze netwerkkaart en mij laptop een wifi kaart.
Ze gebruiken allbei windows vista.

Hoor het heel graag hoe dit te doen.

Groet, Leonie

hoi bedankt voor je reactie. Ik heb geen router. Is een verbinding zonder router opzetten niet mogelijk?

Dan zou je een verbinding tussen 2 PC's moeten hebben, echter dan zal internetten niet altijd lekker gaan en het is lastiger te configureren als je het al zou willen.

Wil je überhaupt op het internet met de PC en de laptop?
Zo ja, wie is je internetprovider?

Hoi,

Nee ik hoef het internet niet op. Het gaat puur om het uitwisselen van bestanden ed.

Groet, Leonie

Het kan ook eventueel met draad (ethernet kabel) Allebei de computers hebben daar een aansluiting voor.

Voor bestanden uitwisselen zou ik een bedraade verbinding aanraden. Vooral omdat dat stabieler is en kan in de meeste gevallen sneller.

Als je echt draadloos wil, dan zal je een van je computers als een soort van Accesspoint in kunnen stellen dat de andere computer daar dan mee kan connecten:
(binnen het onderstaande stukje kan je dan het bedraade wegdenken.)

Access Point
Een Access Point is een draadloos toegangspunt of een basisstation.
U kunt het Access Point zien als de draadloze server die gegevens krijgt via een bedrade verbinding met het netwerk en deze gegevens middels een antenne via radiogolven verzend. Deze gegevens worden vervolgens opgepikt door draadloze netwerkkaarten die in laptops of werkstations zijn geïnstalleerd.
Met een Access Point kunt u draadloze werkstations aansluiten op een bedraad netwerk (wired LAN). Het Access Point doet dan dienst als brug tussen netwerk en draadloze clients.
bron: http://www.wifishop.nl/klantenservice/product-informatie/woordenboek/

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan