draadloze verbinding valt steeds weg!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

beansman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2004
ik heb een probleem met mijn draadloos netwerkkaart (SMC). ik kan wel een verbinding verkrijgen met het internet. maar de verbinding valt om de 15min uit. en maakt dan weer connectie. zeer vervelend dus.
ik heb de kaart terug binnen gebracht. omdat ik dacht dat die stuk was. maar ze was goed bevonden.
heb uit nood een nieuwe gekocht. (Topcom Skyr@cer Pro PC Card 3052, 108 Mbps super G). lap zelfde probleem.
andere die met hun pc op mijn draadloos netwerk komen hebben dat niet. enkel ik heb dat :confused:
dus aan de router ligt het niet. is er iets mis met mijn notebook?

weet er iemand waar het probleem zou kunnen liggen?

greetZ
Beansman

Ik heb hetzelfde probleem gehad, en heb het toen verholpen door het draadloos netwerk op een ander channel in te stellen. Standaard is channel 6 geloof ik.. dan moet je even een andere proberen, het zijn dat er veel storing is op die frequentie.

op welke afstand moet ik dan denken ??

hoe sterk is de signaal sterkte?

Draadloosnetwerk - onderbreking

Ik heb te maken met hetzelfde probleem. Uiteindelijk een nieuwe router gekocht: Linksys Wireless-G 2.4GHZ, doch wanneer ik mij met mijn Laptop (HP Pavilion ze4400) meer dan 5 meter verwijder van de router, wordt de verbinding regelmatig onderbroken. Steeds wanneer ik Internet opstart, verbreekt de verbinding. Het advies om een ander kanaal te kiezen kan ik niet uitvoeren. Ik zie nergens de mogelijkheid om van kanaal te verwisselen.
Graag help.

Re: Draadloosnetwerk - onderbreking

Geplaatst door EUROCLONE
Ik heb te maken met hetzelfde probleem. Uiteindelijk een nieuwe router gekocht: Linksys Wireless-G 2.4GHZ, doch wanneer ik mij met mijn Laptop (HP Pavilion ze4400) meer dan 5 meter verwijder van de router, wordt de verbinding regelmatig onderbroken. Steeds wanneer ik Internet opstart, verbreekt de verbinding. Het advies om een ander kanaal te kiezen kan ik niet uitvoeren. Ik zie nergens de mogelijkheid om van kanaal te verwisselen.
Graag help.

Je wireless router heeft vast wel een webinterface voor settings? kijken wat je gateway adres is en dan gewoon http://[ip] intypen in je browser.

Als je nog niet bekend bend met deze webinterface voor je wireless router, heb je wel een encryptie (WEP of WPA) ingesteld? Dit is zeer aan te raden voor draadloze netwerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan