draadloze verbinding valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

C. Poot

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2004
Eind december plaatste Tarsiger een probleem wat opgelost werd als volgt:

"Het probleem bleek te zitten in het channel gebruik van de gateway. Deze stond op automatisch. Ik heb nu een vast kanaal gekozen waarbij tot nu toe de computer een stabiel draadloze verbinding heeft. Blijkbaar is er nogal wat storing door andere netwerken in de buurt waardoor er steeds aanpassingen plaatsvonden in de channelkeuze. Een vaste kanaalkeuze voorkomt dit. Arnold"

Aangezien ik hetzelfde probleem heb met het steeds wegvallen van de draadloze verbinding met mijn experia box zou ik graag weten hoe ik bovenstaande actie zelf ook kan uitvoeren.

Zou het ook kunnen komen dat ik een Sweex antenne gebruik? Ik zit slechts 5 meter van de experia box af.

zit je soms ook in de buurt van een sterk magnetisch veld? Grote speakers, magnetron, dat soort dingen? Zit er een dikke muur tussen je pc en de router met veel betonijzer?

Dat zijn ook dingen die het signaal ernstig kunnen verstoren, ook als de afstand erg klein is.

Nee, ik zit niet in de buurt van een sterk magnetisch veld, grote speakers of magnetron, of iets dergelijks. Tussen mijn pc en de router zit een houten vloer, dus dat zou het ook niet kunnen zijn, denk ik. Kan niets verzinnen wat zou kunnen storen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan