Draadloze verbinding valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pearl13

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Ik werk met Windows XP, heb als modem een Speed Touch 510, een US Robatix Wireless MAXG Router 0560 en heb een abonnement ADSL Instap surfen bij Het Net.
Sinds enkele maanden ben ik van een duurder abonnement bij Het Net overgestapt naar een goedkoper abonnement ADSL Instap surfen bij Het Net. Echter, sinds die overstap heb ik voortdurend problemen met mijn draadloze verbinding. Om de haverklap wordt de verbinding verbroken, waarna ik hem dan weer herstellen moet. Heb al voortdurend geprobeerd de Helpdesk van Het Net te bereiken, maar het kost me een boel geld (0,45 eurocent per minuut), maar ik word maar nooit geholpen. Zo langzamerhand ben ik een maandsalaris kwijt aan die flauwekultelefoontjes. Kan iemand hier mij misschien helpen naar een oplossing, ik zou er zeer mee geholpen zijn. Alvast bij voorbaat dank en met vriendelijke groetjes

Als je draadloze verbinding wegvalt dan lijkt mij dit een probleem met de router ipv met Hetnet. Als je bedraad nog kan internetten als je draadloos wegvalt dan moet je het toch meer in de router gaan zoeken of je PC.

Check eens of er update is voor je router is
http://www.usr-emea.com/support/s-main-menu.asp?loc=bene

Op het typenummer kon ik niet vinden dus vermoed dat je een type fout hebt gemaakt.

Check ook eens voor updates van de drivers voor je draaoloze netwerkaart.

Reset desnoods eens je Router naar de fabrieksinstellingen en doe dit als je voldoende kennis hebt om deze weer in te stellen ook eens met de Speetouch.

Als je draadloze verbinding wegvalt dan lijkt mij dit een probleem met de router ipv met Hetnet. Als je bedraad nog kan internetten als je draadloos wegvalt dan moet je het toch meer in de router gaan zoeken of je PC.

Op het typenummer kon ik niet vinden dus vermoed dat je een type fout hebt gemaakt.

Reset desnoods eens je Router naar de fabrieksinstellingen en doe dit als je voldoende kennis hebt om deze weer in te stellen ook eens met de Speetouch.

Draadloze verbinding valt weg

Mikeo, heel hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik had wel een foutje gemaakt, want het is een US Robotics Wireless MAXg Router USR 5461.
Je antwoord vind ik wel heel duidelijk en begrijpelijk en ik ga het zeker proberen. Ik ben wel A-technisch wat dat betreft, maar ik hoop dat het mij lukt.
Nogmaals hartelijk dank en ik hoop dat ik je nog om hulp mag vragen als het niet lukt!
Nog een prettige dag verder en ik hoop dat ik geholpen zal zijn, met vriendelijke groetjes

Hetzelfde probleem, opgelost.

Ik had hetzelfde probleemen en ook eindeloos bij helpdesk aan de lijn gehangen.
Bij mij had het de volgende oorzaak.
Omdat ik met een laptop werk heeft men mij op een hoger kanaal gezet.
In het begin werkte dat wel even.
Maar vanaf een bepaald moment viel steeds de verbinding weg.
Uiteindelijk kwam een Helpdeskmedewerker op het idee om mij naar een lager kanaalnummer (op de Experiabox) te verplaatsen. Het probleem was hierme meteen opgelost.
Let wel!
Het verplaatsen naar een lager kanaalnummer kan Hetnet op afstand doen.
Het verplaatsen naar een hoger kanaalnummer zul je zelf moeten doen.

Succes

Ik had hetzelfde probleemen en ook eindeloos bij helpdesk aan de lijn gehangen.
Bij mij had het de volgende oorzaak.
Omdat ik met een laptop werk heeft men mij op een hoger kanaal gezet.
In het begin werkte dat wel even.
Maar vanaf een bepaald moment viel steeds de verbinding weg.
Uiteindelijk kwam een Helpdeskmedewerker op het idee om mij naar een lager kanaalnummer (op de Experiabox) te verplaatsen. Het probleem was hierme meteen opgelost.
Let wel!
Het verplaatsen naar een lager kanaalnummer kan Hetnet op afstand doen.
Het verplaatsen naar een hoger kanaalnummer zul je zelf moeten doen.

Succes

Heel hartelijk dank voor je reactie. Nu ben ik verschrikkelijk A-technisch. Dus ik heb geen idee hoe ik zo'n hoger kanaalnummer moet instellen. Ik heb er wel een hekel aan om weer contact op te nemen met Hetnet. Je hangt voortdurend lange tijd aan de telefoon zonder dat je contact krijgt. Het kost me telkens weer veel telefoonkosten. Ik hoop dat je me uit wilt leggen hoe ik zo'n kanaalnummer moet instellen. Alvast mijn dank en met vriendelijke groetjes, Pearl13

Ander kanaalnummer

Tja, een monteur heeft het bij mij de 1e keer ingesteld, dit moet gedraad gebeuren en zit je dus met je laptop zo'n beetje in de meterkast, dus weet ik het eigenlijk niet.
Het instellen van een lager kanaalnummer kan door een medewrker van Hetnet op afstand, maar dan hang je dus weer aan de telefoon van de Helpdesk (met meestal 2x doorschakelen).
Overigens kunnen ze je bij de Helpdesk zo vertellen aan welk kanaalnummer je hangt.
Is dat bijvoorbeeld 5, en als er iemand binnen het bereik van de jouw experiabox ook nummer 5 gekozen heeft kun je zo'n probleem als instabiele verbinding krijgen.

Sorry, ik had je graag een resultaatgericht antwoord gegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan