Draadloze verbinding valt weg. Router vernieuwd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Confictius

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 okt 2002
Kennis heeft draadloos kabel internet van @Home. Netgear router en usb-stick uit een kant en klaar pakket van @Home.

Omdat de verbinding geregeld uitviel hebben ze van @Home een nieuw pakket gekregen, weer bestaande uit een router en bijbehorende usb-stick. De eerste usb-stick heb ik verwisseld met mijn Sweex exemplaar en ook toen viel hun verbinding weg terwijl hun stick het bij mij probleemloos deed.

Wanneer de pc rechtstreeks op de modem wordt bekabeld is er niets aan de hand, nu de nieuwe router en stick aangesloten zijn begint de ellende weer van voor af aan. :confused:

De router hangt in de woonkamer, de pc staat daar ook. De router (en modem) hangt wel uit het zicht achter een flinke tv. De uitval is soms na een paar dagen en in dit geval al na één dag.

Is de tv hier mogelijk spelbreker?

Hallo Confictius.

Dit is waarschijnlijk te verklaren doordat de usb spanning van een desktop pc, niet zo stabiel is als die van een laptop. Je kunt controleren of dat het geval is door, de usb stick aan te sluiten op een usb hub met voedingsadapter.

Groetjes Erik Rothuis

Ok, dat heb ik een keer gedaan met een Trust camera. Hij heeft het nooit meer gedaan... :thumb:

Ik ga de pc op de router aansluiten met een kabel. Eens kijken wat er dan gebeurt. :confused:

Hallo Confictius.

Volgens mij weet je daar het antwoord al op:
Wanneer de pc rechtstreeks op de modem wordt bekabeld is er niets aan de hand

Groetjes Erik Rothuis

Ehhh, nee. Dat is bekabeld op het modem. Ik ga nu bekabeld op de router

Oke leesfoutje hihi maar denk niet dat dat problemen op zal leveren, anders heb je voor de 2e keer een defecte router. En dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Groetjes Erik Rothuis

Router is verplaatst naar de andere kant van de kamer, we gaan zien of de evt storing afkomstig is van de tv waar hij achter stond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan