draadloze verbinding werkt goed en slechtt

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik heb een nieuwe pc gekocht met daarin een ingebouwde draadloze netwerkverbinding. die pc staat naast een oudere pc enkele jaren oud, die via een externe linksys draadloos met internet is verbonden. de nieuwe pc heeft een veel slechtere verbinding (aan het icoontje te zien) en is vele malen trager. regelmatig mislukken downloads. zo slaag ik er niet in, google chrome op de nieuwe pc te krijgen.
wat zijn de oorzaken? los ik het op door ook een linksys in te pluggen?

Ik kan twee redenen bedenken: je nieuwe computer zit per ongeluk op een ander, onbeveiligd netwerk. Zou niet moeten voorkomen, maar gebeurt toch.
Je nieuwe computer heeft een ingebouwde WLAN kaart, die een slechte antenne heeft. Daar kan je misschien de winkel erop aanspreken.

Als oplossing kan je een externe WLAN USB adapter gebruiken. Probeer eens hoe je oude adapter van de oude computer op de nieuwe computer werkt...

dat laatste heb ik al eens gedaan. het lichtje knippert een aantal keren snel achter elkaar, daarna valt de adaptor dood.
wat betreft het eerste: ik heb de netwerksleutel moeten ingeven, dus dat lijkt wel goed te zitten.

Kan je voor je oude Linksys adapter op je oude computer drivers downloaden, geschikt voor je nieuwe computer, en deze drivers op een usb stick zetten?
Dan zou je de Linksys adapter ook op de nieuwe computer werkend kunnen krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan