Draadloze verbinding werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinho

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2006
Berichten
32
Sinds gister heb ik een probleempje met mijn draadloze internetverbinding, ik heb in huis 3 pc's staan, 2 boven (Draadloos) en 1 beneden die is niet draadloos. Gister was mijn draadloze internetsnelheid erg langzaam, daarom klikte ik op herstellen. Maar hij kreeg tijdens het herstellen niet meer de verbinding te pakken. Hij kan het netwerk wel vinden, maar als ik probeer te verbinden zegt hij: geen of beperkte internetmogelijkheden. Dit heb ik sinds gisteravond op beide draadloze pc's terwijl mijn pc beneden die niet draadloos is het gewoon doet, met internet. Als ik klik op status en dan bij ondersteuning > details. Dan heeft hij geen DNS-server en geen WINS-server en ook geen standaardgateway.

Ook kan ik nog andere netwerken uit de buurt opvangen, hier heb ik met 1 ervan geprobeert te verbinden maar dan zegt ie weer: geen of beperkte internetmogelijkheden.

Ps. alle pc's zijn aangesloten op een router.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft want ik kom er echt niet uit.
Gr. Rens.
 
Sinds gister heb ik een probleempje met mijn draadloze internetverbinding, ik heb in huis 3 pc's staan, 2 boven (Draadloos) en 1 beneden die is niet draadloos. Gister was mijn draadloze internetsnelheid erg langzaam, daarom klikte ik op herstellen. Maar hij kreeg tijdens het herstellen niet meer de verbinding te pakken. Hij kan het netwerk wel vinden, maar als ik probeer te verbinden zegt hij: geen of beperkte internetmogelijkheden. Dit heb ik sinds gisteravond op beide draadloze pc's terwijl mijn pc beneden die niet draadloos is het gewoon doet, met internet. Als ik klik op status en dan bij ondersteuning > details. Dan heeft hij geen DNS-server en geen WINS-server en ook geen standaardgateway.

Ook kan ik nog andere netwerken uit de buurt opvangen, hier heb ik met 1 ervan geprobeert te verbinden maar dan zegt ie weer: geen of beperkte internetmogelijkheden.

Ps. alle pc's zijn aangesloten op een router.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft want ik kom er echt niet uit.
Gr. Rens.


graag even info mbt de router (merk) laptops en xp versies etc
 
Router: Sweex
LC000070
S/N 5G05606063

PC: 2 dell desktops met windows proffesional. (Deze zijn Draadloos)
Windows XP Proffesional (5.1, build 2600)

Niet Draadloos:
MICRO-STAR INTERNATIONAL
MS-7181
Windows XP Proffesional (5.1, build 2600)

Ontvanger/ USB adapter:
E-TECH
54 Mbps
WGUS02
Wireless USB
 
Laatst bewerkt:
wat is dat? =/

automatische draadloze netwerk configuratie? (Ja)
 
Ja. Ik heb juist bij de draadloze gekeken. Bij eigenschappen.

Zijn er nog enkele tips? :eek:

oh ps. als je draadloos internet hebt dan staat er toch altijd zo'n icoontje onderin. Daar druk ik op status en zegt ie geen of beperkte internetverbinding nodig (Zoiets). Als ik dan op "Ondersteuning" klik krijg ik een foutmelding (Daar waar normaal de verbindingsstatus zou moeten staan) die zegt dat er doo rmijn netwerk geen netwerkadres is gegeven aan mijn computer.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zou het mogelijk zijn zelf mijn netwerkadress op te geven? Zoja, Hoe?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan