Draadloze webcam, zwak signaal

• Onderwerp starter Onderwerp starter mwr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mwr

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
hallo mensen,
heb hier de volgende vraag,cq probleempje.
heb een tijdje terug een webcam(draadloos) geplaatst,in een vogelhuisje,nu was het signaal te zwak van de router ,om hem te laten werken,en heb ik er een extender tussen gezet (tp-link wa 830) en dit werkt na de nodige instellingen prima,alleen het probleem wat ik ondervind is,als ik s,avonds de cam uitlog,en de andere dag hem weer wil gebruiken,kan ik hem dus niet vinden(moet dus wel iedere keer opnieuw inloggen),terwijl hij wel aanstaat.als ik nu de extender van de spanning haal en hem na een halve minuut weer aanzet is het meteen goed.
wat kan hier de oorzaak van zijn of zou ik iets hebben vergeten om in te stellen
de apparatuur die ik gebruik is als volgt:
1router met wifi van ubee (Ziggo)
2webcam van het merk Wanscam,is bijna gelijk als die van Foscam.
3extender van tp-link wa 830 re.

bvd mwrv,

Heeft deze webcam een vast ip adres of krijgt ze een ip adres via dhcp? Indien via dhcp: probeer eens of een vast ip adres een oplossing is. Verder te onderzoeken: indien je een hele nacht de extender van de netvoeding haalt terwijl de camera aan blijft staan, wordt de camera dan nog steeds gelijk gevonden?

idd,

hallo Lutz,

de camera heeft idd een vast ip adres,en op poort 99 ,boven poort 80(werd aanbevolen).
en als ik de extender er een nacht afdoe ,en er dan weer in ,is er geen probleem.
zou het dan toch met de instelling te maken hebben?

bvd mwrv,

Zo een camera is bedoelt om dag en nacht te werken. Je wil uiteindelijk zien wanneer meneer de inbreker langskomt, en je wil scherpe filmpjes maken.

Hetgeen betekent: de camera doet aan automatisch reconnect indien ze wel aan de netvoeding blijft.
De camera doet geen automatisch reconnect indien ze overnacht wordt uitgezet. Je moet ze dan vermoedelijk handmatig opnieuw laten connecten.

Staat er nog iets erover in de handleiding?

oke,

hallo Lutz,
het is dus zo dat ik hem in een nestkastje heb gemonteerd,en ik het dan iets onnodig vind om hem dan te laten draaien in de nacht.
bij de handleiding zit verder niet zoveel,maar op de site(wordt je naar verwezen aan het einde van de installatie)kun je wel veel instellen.
misschien dat je nog een goed advies hebt ,wat misschien bruikbaar is, en ja anders moet ik ieder keer maar opnieuw inloggen,of laten draaien.
wat mij wel is opgevallen dat als hij aanstaat soms de verbinding wegvalt,terwijl het signaal sterk is
toch in ieder geval bedankt voor je reactie.
bvd mwrv,

Laatst bewerkt:
Verder weet ik ook niets. Dus handmatig ieder dag opnieuw inloggen...

Op slot,

Hallo Lutz,
Ja die suggestie klopt wel.
Heb dit uitgetest,en het is nu dus niet anders,maar goed ,daar kan ik wel met leven.
Is wel dat hij af en toe weg valt,en dan bv al een halve dag heeft gedraaid ,en hen dan even moet resetten(stekker er even uit),wat ik wel raar vind,want ik denk dan dat er geen signaal is ,terwijl hij het telkens doet,maar oké watmij betreft kan er wel een slotje op hoor.

BVD MWRV,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan