Draadoos netwerk weigert computer ineens.

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxxxie

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2010
Hallo, ik zal meteen terzake komen^^

Ik heb 3 weken terug een nieuwe computer aangeschaft ( Acer Aspire X3900 ) met een draadloos kastje erbij die draadloos internet ontvangt, dit is 3 weken goed gegaan.

Alles liep perfect, alles deed het, Totdat er wat uitviel en ik een waarschuwing krijg dat er geen verbinding is / kan worden gemaakt.

U denkt misschien, er zit een betonnen muur etc. tussen maar dat is niet het geval,
dit bericht is althans ook getyped naast de Acer computer, dus daar zal het niet aan liggen..

Ik heb al flink gezocht in configuratie scherm bij netwerk verbindingen maar helaas krijg ik aldoor hetzelfde 'waarschuwing' scherm.

Misschien dat het nodig is maar ik draai op Windows 7

Het exacte waarschuwings beeld is:

Niet verbonden.
Er zijn geen verbindingen beschikbaar
Probleem oplossen (werkt niet!!)

Netwerkcentrum openen.

--
Met dit scherm kan ik helaas niets.., misschien dat jullie er wijzer op kunnen worden?

Mvg,

Max.

misschien (nee) een stomme vraag, maar: staat je router wel aan/ is de stekker wel in het stopcontact? hij kan er misschien uitgegaan zijn. probeer de router ook eens te resetten/ aan en uit zetten.
anders kan je nog proberen je pc met een draadje (als het goed is bijgeleverd bij de router) aan te sluiten op je pc.

misschien (nee) een stomme vraag, maar: staat je router wel aan/ is de stekker wel in het stopcontact? hij kan er misschien uitgegaan zijn. probeer de router ook eens te resetten/ aan en uit zetten.
anders kan je nog proberen je pc met een draadje (als het goed is bijgeleverd bij de router) aan te sluiten op je pc.

best wel stomme vraag idd (A) ik zei dat ik op het inernet kon via mn laptop naast me acer computer ;) en router resetten heb ik helaas zonder resultaat kunnen doen..

heb je je pc geprobeerd bedrdaad aan te sluiten?

Nee, alhoewel ik denk dat hij het dan wél wilt doen, maar ik wil draadloos blijven, ik heb geen zin om draad te gaan kopen als ik al een draadloos kastje heb^^

Morgen ga ik even naar de winkel waarvan ik de desktop gekocht heb.

Mvg,
Max.

dat bedoel ik niet. als het goed is zat er een -kort- kabeltje bij de router, als je hem daarmee op je router aansluit...
maar verder denk ik dat dat andere ook wel een goed idee is.

Prik het netwerkkabeltje in een van je LAN poorten en laptop.
Stroom van je modem en router eraf.
1 Minuut zo laten.
Stroom op je modem, en wacht tot alle ledjes branden.
Resetknop van je router indrukken en stroom erop, resetknop 1/2 minuut ingedrukt houden.
Open nu een browser en type het adres van je router in de adresbalk (staat in je handleiding bv. http://192.168.1.1) type evt. gebruikersnaam en wachtwoord, (staat ook in je handleiding) en je hebt de webinterface van je router voor je neus(je).
Wireless op enable zetten, beveiligingsinstellingen en het is weer voor elkaar.

Alles liep perfect, alles deed het, Totdat er wat uitviel en ik een waarschuwing krijg dat er geen verbinding is / kan worden gemaakt.

Hierbij zijn waarschijnlijk je settings verloren gegaan.

Laatst bewerkt:
:P dat bedoelde ik dus.
Btw, bedankt voor de uitleg:thumb:

Ik heb net het hele zwikkie naar beneden gebracht en op de kabel gezet, heb dan wél weer internet :/

Het zou dus liggen aan het draadloos torentje die gewoonlijk op me computer aangesloten is om draadloos internet te kunnen ontvangen. Maar het rare is dat hij nooit is gevallen, los gekoppeld etc. is, Ik heb hem pas 3 weken, en opeens pof, internet eruit...

Ik heb net gevraagd aan m'n pa of hij een kabeltje naar boven kan doortrekken..., enigste wat hij zei "bekijk 't maar" haha xd

Dus aankomende dinsdag maar naar Bcc om te klagen en hopen op een nieuw internet torentje, zo-niet, dan maar kwaadaardig >=)

Ik zal Dinsdag wel een berichtje sturen of ik alweer online kan, in ieder geval voor nu,

Dankjewel voor de reacties :)

Max.

je kan het met zo'n netwerkadapter via de randaarde van het stopcontact. met zo'n ding >>>klik<<<
ik weet niet of het de goeie is hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan