Draaien .avi bestandjes

• Onderwerp starter Onderwerp starter pvdm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdm

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Voor mijn foto's gebruik ik Picasa. Als ik een foto wil draaien, is dat met een druk op een knop geregeld. Met videobestandjes (.avi) lukt dat niet, vanwege het bestandstype!
Vervolgens heb ik gekeken of draaien wel lukt met Windows Media Player of met Windows Movie Maker, maar daarin kan ik niet eens een "draaiknopje" vinden.

Ik wordt er draaierig van.
Wie kan mij hiermee helpen?

Hoor graag.
Groeten Peter.

Klik in de verkenner rechts op een .avi.
Kies vervolgens voor "openen met", dan "standaard programma selecteren", dan WMP kiezen en tot slot onderin vinkje plaatsen bij "Dit type bestand............"

Vervolgens sluiten en in de verkenner dubbelklikken op een willekeurige .avi. Deze wordt nu geopend met de WMP én begint uit zichzelf te draaien.

Ik denk dat TS 'draaien' bedoelt, dus roteren en niet draaien als in afspelen? Of begrijp ik jullie alletwee nu niet goed? :rolleyes:

Da's een hele goeie, zo zou je 'm ook kunnen lezen ja.
Aan de andere kant, met Nederlandstalige Belgen, grensgebied Duitsers en een verdwaalde Luxemburger hier op het forum, is het soms een leuke mengelmoes van woorden die je net even anders zou kunnen lezen dan bedoeld wordt.

Als TS letterlijk draaien bedoelt, dan zou mijn advies luiden (bij een Nvidia kaart), ga naar de console van Nvidia en roteer het beeldscherm, dan wordt je doel ook bereikt.

[edit] het startbericht van TS nog eens goed doorgelezen te hebben, denk ik dat je gelijk hebt: een foto "draai" je niet om hem te bekijken, een foto draai je om 'm letterlijk te kunnen draaien [end edit]

Laatst bewerkt:
Inderdaad bedoel ik met draaien roteren!
Ik zou het beeldscherm m.b.v. mijn Nvidia kaart kunnen roteren, maar is er niet iets wat een permanente rotatie van het betreffende bestand kan verzorgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan