Draaien van JPG bestanden in windows viewer voor afbeeldingen en faxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel Velner

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
Ik heb net een nieuw digitaal fototoestel gekocht en nu kan ik de foto's die ik daarmee maak (JPG) niet draaien (roteren) in windows viewer voor afbeeldingen en faxen.
De JPG's van mijn oude toestel kan ik wel draaien. Ra Ra?:rolleyes:

gebruik irfanview ook de nederlandse taal erbij ophalen en je hebt een hele goede en gratis foto bewerkingsprogramma.

Ik denk dat het erom gaat dat eerst de foto's wel te roteren waren in Windows Viewer (Oude toestel) maar nu met een nieuw toestel zijn ze niet meer te roteren via WV.

IrfanView is een optie, maar is dat ook hetgeen Marcel zoekt?

Ik heb irfan view ook wel gebruikt maar als je veel foto's moet roteren is het meer werk omdat je het gedraaide exemplaar moet saven. Als je dan de orginele datum wilt behouden moet je dat ook weer aanklikken. En omdat ik "lui" ben vond ik het draaien met WV makkelijker want dan is het draaien en door naar de volgende foto lekker snel dus, en de foto blijft gedraaid staan.

Laatst bewerkt:
Ik ben eruit!
Het blijkt dat mijn nieuwe fototoestel grotere bestanden maakt. Normaal gesproken vraagt WV dan of je het bestand wilt draaien omdat de kwaliteit achteruitgaat. Ik heb blijkbaar in het verleden een keer "nee" aangeklikt en tevens aangegeven dat ik dit bericht niet weer wilde zien. Dus als ik nu een groot bestand wilde draaien had ik niet meer de mogelijkheid om "ja" aan te klikken, met als gvolg dat er niets gebeurde. Als je de weergave van het bericht wilt herstellen, houdt u CTRL ingedrukt en klikt u vervolgens op de knop Sluiten. Hierna komt het dialoogvenster weer terug en kun je "ja" aanklikken.
Met dank aan de helpdesk van Nikon die me na 2 dagen terugbelde met deze oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan