draaigrafiek in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwaque

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2006
ik heb een query waarvan ik een draaigrafiek maak. Ook netjes meerdere grafieken per filterveld.

maar nu wil de grafiek automatisch printen. Nu dacht ik dan zet ik hem eerst in een rapport maar dat blijkt nog niet zo simpel. De grafiek op mijn rapport ziet er niet juist uit en bij verandering van de brond gegevens verandert de inhoud ook niet.Uiteindelijk wil ik een filter gebruiken en op naam grafieken printen.

Kan iemand mij op weg helpen met hoe dit te doen? Moet ik de draaigrafiek eerst in een rapport zetten of kan ik de grafiek ook zo printen. Nu zet ik de pagina stand eerst handmatig op liggend, zet ik kleur aan in mijn printer.

Ik zou de gegevens naar Excel schrijven en dan een de grafiek maken die je wilt. Dit proces is eenvoudig te automaiseren met de macro recorder in Excel.

Als je iets anders wilt dan kan je het best een voorbeeld database posten.
Dat praat makkelijker.

HTH:D

bedankt voor je hulp. Ik wil het uiteindelijk printen met meerdere rapportjes dus dan lijk excell zo omweg (heb ik eerder gedaan export, excell, import)

Bekijk bijlage landscape.zip

hierbij een voorbeeldje. Ik wil via een knop de query als draaigrafiek in landscape en kleur uitprinten.

wat me niet lukt:
1de query automatisch in draaigrafiek mode te openen
2de paginainstelling als landscape te bewaren
3de printerinstelling kleur te bewaren.
4de draaigrafiek in een rapport weer te geven (waarschijnlijk zijn dan probleem 2 en 3 opgelost)

heeft er nog iemand tips.
Ik denk dat ik bij mijn knop die de query opend mee moet geven hoe de pagina instelling moet zijn. maar ik heb geen idee hoe je dat in vba code schrijft.
alvast dank.

aanvulling stap1 is gelukt: DoCmd.OpenQuery stDocName, acViewPivotChart, acEdit

Laatst bewerkt:
Ik mis in je voorbeeldje de draaiquery die je (ik naam aan) via een formulier opent. Zelf gruwel ik ook van de Access varianten van draaitabellen, en ik maak die zelf dan ook in Excel m.b.v. query-koppelingen. Dat programma is nu eenmaal ontzettend veel beter in draaitabellen dan Access. Je gebruikt dan de programma's waar ze het sterkst in zijn. En dat lijkt mij een win-win situatie.

bedankt. ik ga eens kijken of ik kan uitvinden hoe dat werk.t

voor nu zo opgelost:
Application.Printer.Orientation = acPRORLandscape
Application.Printer.ColorMode = acPRCMColor
DoCmd.PrintOut acPages

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan