Draaigrafiek: Kleuren (tegelijk) aanpassen kolomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertsjelle

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2009
Hallo allemaal,

Ik heb in mijn database een draaigrafiek gemaakt.

Nu ziet er een standaard grafiek wat saai uit. Nu wil ik om het overzichtelijk te maken de kleuren van mijn staafkolomen aanpassen. Het is me gelukt om idividueel de kolomkleuren aan te passen, het probleem met deze methode is dat het erg duurd, de keurencodering in de legenda niet mee wordt aangepast en als ik een nieuwe kolom toevoeg deze weer de oude kleur heeft.

Weet iemand of het mogelijk is om de kleuren van de kolom op een "universele" manier aan te passen.

Jelle

Kleuren worden op basis van een veld bepaald; als je handmatig per kolom kleuren gaat veranderen, gaat het inderdaad mis als je iets wijzigt in de structuur. Kun je een voorbeeldje neerzetten met een grafiek, want je kunt wel wat met grafieken, maar het is inderdaad een beetje prutsen....

Michel

Voorbeeld grafiek

Ocafish,

Bedankt voor je reactie.
Hierbij een voorbeeldgrafiek.
_____________________________-

Jelle

Bijlagen

Hoi Jelle,

De grafiekfunctie van Access is, zeker in vergelijking met Excel, een beetje een achtergebleven kindje. Persoonlijk maak ik ook bij voorkeur geen grafieken in Access, maar koppel ik de betreffende tabel of query in Excel, en ga lekker in Excel spelen. Raad ik iedereen aan...
Wat jouw grafiek betreft: die zou ik zelf niet zoveel veranderen; de bedoeling van de staven en kolommen is uiteraard dat elke kolom hetzelfde laat zien. Wel kun je een hoop doen, zeker in vergelijking met oudere versies van Access.
Zoals dit soort dingen...

Michel

Bijlagen

• Voorbeeld grafiek.jpg
    Voorbeeld grafiek.jpg
    89,1 KB · Weergaven: 107
Hoi Octafish,

Bedankt voor je tips. Ik ga er lekker mee stoeien.

Leuke grafiek trouwens;)

Jelle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan