• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaigrafiek Top 10 wordt Top 14

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChrisExcel1

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2016
Hallo,

Ik wil een draaigrafiek maken die de Top 10 van de goedkoopste organisaties laat zien, zie voorbeeld in de bijlage.

Het punt is dat meerdere organisaties hetzelfde tarief hanteren. In de grafiek zie je dan geen 10 organisaties, maar zoals in het voorbeeld 14 organisaties. Is er een manier om ervoor te zorgen dat er maar 10 organisaties worden getoond (ook al zijn er meer met hetzelfde tarief)?

In realiteit gaat het om veel verschillende producten per organisatie, dus het kan geen handmatige oplossing zijn.

Hopelijk weet iemand van jullie wat de oplossing hiervoor is.
Bedankt!

Groet,
Chris

Bijlagen

Dat is een goede praktische oplossing! Dit is sowieso een optie. Bedankt :)

Begrijp ik het goed dat er geen mogelijkheden zijn in het filteren/sorteren zonder het toevoegen van een hulpkolom?

Je kan nog de hoofdtabel sorteren en de grafiek alleen van de eerste 10 waarden maken...

Bijlagen

Dat zou ook een optie kunnen zijn inderdaad. Het eerste idee met de hulpkolom is denk ik net wat praktischer, dus daar ga ik mee aan de slag.
Bedankt voor de hulp!

Chris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan