• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaigrafiek troubles versie 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pander

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2014
Beste allemaal,

Nu heb ik een draaigrafiek gemaakt (zie bijlage) en ik ben tevreden met wat er in staat en hoe dat wordt weergegeven (de opmaak)
De opmaak verdwijnt echter weer als ik d.m.v. de slicer een andere naam selecteer.

Wie weet wat ik fout doe? En hoe zou ik dat anders kunnen doen? (ik gebruik excel 2010 overigens mocht dat een verschil maken)

Gr,
P
Bekijk bijlage HelpmijV2.xlsx

Hoi Plongske,

als ik een andere naam selecteer dan ziet de grafiek er anders uit. De lijnkleur veranderd, er komen markeringspunten op de lijn ect.

gr,
P

Je doet volgens mij niks fout. Enkel moet je even per naam dezelfde opmaak doen als je bij Jan gedaan hebt.

ow jeej. Dit is een bestandje met maar een paar fictieve namen erin. Het oorspronkelijke bestand kent veel meer namen. Dat wordt een tijdrovend klusje. Zou dat niet anders kunnen?

wel bedankt voor het meekijken en denken Plongske; wordt zeer gewaardeerd :thumb:

Ik ga een andere oplossing zoeken :)

ow jeej. Dit is een bestandje met maar een paar fictieve namen erin. Het oorspronkelijke bestand kent veel meer namen. Dat wordt een tijdrovend klusje. Zou dat niet anders kunnen?

Als je voor één persoon alle instellingen correct maakt EN dat opneemt met de macrorecorder, kun je het daarna m.b.v. een macro toevoegen voor de anderen.

Hieronder de macro die voor alle personen de Datalabels toevoegt...
Code:
Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
'
    ActiveSheet.ChartObjects("Grafiek 1").Activate
aantal = ActiveChart.SeriesCollection.Count
'
For a = 1 To aantal
    ActiveChart.SeriesCollection(a).ApplyDataLabels
Next a
End Sub