• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel: Eenheden veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndreXL

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2008
Voor mijn rapporten maak ik gebruik van externe data uit een database, die ik uitsluitend via een OLAP-draaitabel kan benaderen.
Ik rapporteer echter in bedragen x 1000.
Is er een mogelijkheid om in een draaitabel aan te geven dat ik geen eenheden maar duizendtallen wil zien?

Ik moet nu eerst de draaitabel kopieren, en vervolgens via kopieren-plakken speciaal -delen door 1000, mijn rapporten aanpassen.

Als het gewoon gaat om het visuele aspect, kan je de getalnotatie aanpassen zodanig dat hij de 3 laatste cijfers voor de komma niet toont. Dus werken via aangepaste notatie zoals bv. € #.###.

Finch,

Bedankt voor de tip, vandaag weer wat geleerd!

Vooralsnog kan ik verder. Als er iemand die weet of ook nog het getal zelf aangepast kan worden, houd ik me aanbevolen.

groeten,

André

Kijk eens bij Extra > Opties > Bewerken > Vast aantal decimalen.

Als je die instelling op 3 zet, doe je alle (!) getallen gedeeld door 10^3, dus 1000.

Of dit werkt bij het inlezen van externe data, weet ik niet.

Wel geldt dit dus voor alle getallen, en tevens voor alle bestanden in die Excel applicatie.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan