• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel filteren dataset

• Onderwerp starter Onderwerp starter marka
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

marka

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2009
Hallo allemaal,

Ik loop tegen het volgende probleem aan: Ik heb een bepaalde dataset met waarden. Sommige van deze waarden wil ik echter uitsluiten. Ik weet hoe ik dat me een filter moet doen.
Maar ik wil bijvoorbeeld als ik een gemiddelde neem van een bepaald veld (dit doe ik in het waarde veld) in deze gemiddelden geen waarden van boven de 50 mee laten rekenen.
Ik wil die waarden niet filteren door middel van het plaatsen mijn "row labels". Hoe kan ik dit oplossen?

Groet,

Mark

Hoe kan ik dit oplossen?
Je maakt meer kans op goede oplossing van een van de helpers hier als je een representatief EXCEL voorbeeldbestand plaatst.

Hallo,

Ik kan je niet goed volgen wat nu eigenlijk de bedoeling is maar doe toch een poging.

Mvg
Peter

Bijlagen

Slicers ken ik, maar dat gaat niet werken, dan moet ik ze allemaal aan gaan vinken en dat is niet te doen in mijn werkelijke dataset.
Dit is wat ik wil. Niet meer niet minder. "Van data moet dan bijvoorbeeld alles boven de 10 in de basisinformatie (data) niet worden meegenomen".

Helaas heb ik nog geen sluitend antwoord. Het is niet meer zo actueel, maar als er geen oplossing voor is dan weet ik dan in ieder geval voor de toekomst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan