• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

draaitabel in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jos1234

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2006
Berichten
137
Ik ben bezig om een draaitabel te maken via VBA. Een groot gedeelte lukt, maar ik wil iets meer. Bij het opstarten van module 2 wordt gevraagd naar een begin en einddatum. Nu wil ik in mijn draaitabel enkel die data zien die tussen die twee datums vallen.
Ik weet dat het iets met pivotfilters te maken heeft, maar ik krijg het niet toegepast. In bijlage het voorbeeldbestandje.
Bedankt
Jos
 

Bijlagen

  • kasdagboek.xlsm
    56,8 KB · Weergaven: 40
In plaats van te filteren op wat je wilt zien kan je filteren op de gegevens die je NIET wilt zien. Bijvoorbeeld:
Code:
    With ActiveSheet.PivotTables("mijnDT").PivotFields("Datum")
        .PivotItems("1/16/2015").Visible = False
        .PivotItems("2/16/2015").Visible = False
    End With

Toon alles:
Code:
    ActiveSheet.PivotTables("mijnDT").PivotFields("Datum").CurrentPage = "(All)"

Vanaf Excel 2010 is het wellicht fraaier om er Slicer of Tijdlijn voor te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik iets fout doe, maar ik zie niet wat. Als ik de bovenstaande code invoer, verandert er niets aan mijn draaitabel (zie bijlage).
Jos
 

Bijlagen

  • kasdagboek.xlsm
    55,1 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Ik heb het nu op de volgende manier opgelost:
Code:
With pt.PivotFields("Datum")
        .PivotFilters.Add Type:=xlAllDatesInPeriodJanuary
        .Orientation = xlHidden
        .Orientation = xlRowField
End With
Maar nu had ik graag die filter (xlAllDatesInPeriodJanuary) in een variabele gezet, zodat ik in die variabele de maand kan wijzigen. Weet iemand raad?

Bedankt
Jos
 
In plaats van xlAllDatesInPeriodJanuary kan je een variabele van het type Long gebruiken met de waarde 57. xlAllDatesInPeriodDecember is 68. Wat er tussen zit kan je dan zelf wel raden ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan