• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel maken met variabelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liesl

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2008
Hoi,

Ik ben op dit moment bezig met kostprijsberekeningen, nu zijn er geen vaste combinaties in de machines die gebruikt worden. De ene keer zijn het dus machine A + C en een andere keer bijvoorbeeld weer B + D. Ook het aantal uren per keer verschilt.

Wel staan de uurprijzen en de toeslagen (om de overige kosten te dekken) vast.

Is het mogelijk om hier een draaitabel van te maken? Wanneer machine A niet wordt gebruikt, moet deze dus ook niet zichtbaar zijn in de tabel. Wel moet er per order bekeken kunnen worden welke machines gebruikt worden en het aantal uren per machine moet dan ingevoerd kunnen worden.

Ik heb een voorbeeld van mijn bestand toegevoegd. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes

Bijlagen

Invoegen en dan? Sorry ben helaas niet zo heel handig met Excel..

Oke, dat is niet erg.
Je ziet naast jou gegevenstabel waar of onwaar staan? dit komt omdat die aanvinkvakjes daar aan gekoppeld zijn. (je kunt deze ook verbergen, ziet er netter uit) Dan wil je in je formule hebben: ALS machine a is aangevinkt(dus waar) dan moet hij die prijs uitrekenen, ALS machine a niet aangevinkt is(dus onwaar) dan wil je er gewoon 0 in hebben staan. Deze formule heb ik verwerkt onder het kopje "prijs".
Snap je het idee?

Groeten

Oke, dat is niet erg.
Je ziet naast jou gegevenstabel waar of onwaar staan? dit komt omdat die aanvinkvakjes daar aan gekoppeld zijn. (je kunt deze ook verbergen, ziet er netter uit) Dan wil je in je formule hebben: ALS machine a is aangevinkt(dus waar) dan moet hij die prijs uitrekenen, ALS machine a niet aangevinkt is(dus onwaar) dan wil je er gewoon 0 in hebben staan. Deze formule heb ik verwerkt onder het kopje "prijs".
Snap je het idee?

Groeten

Nou de formule snap ik wel.. Maar ik weet niet wat ik bij invoegen moet doen om dat vinkje te krijgen? :$

Oww op zo'n manier, dat vinkje heet een selectievakje, ik heb excel 2007, dan staat hij onder het tabblad ontwikkelaars. Als je 2003 hebt, weet ik zo niet waar hij staat.. kijk even in help, zoek naar selectievakje.
Aanvinken door op het vierkantje klikken:thumb:

Oww op zo'n manier, dat vinkje heet een selectievakje, ik heb excel 2007, dan staat hij onder het tabblad ontwikkelaars. Als je 2003 hebt, weet ik zo niet waar hij staat.. kijk even in help, zoek naar selectievakje.
Aanvinken door op het vierkantje klikken:thumb:

Ok, dan snap ik dat :) En zei je nou dat het ook mogelijk was om WAAR of ONWAAR onzichtbaar te maken?

Ok, dan snap ik dat :) En zei je nou dat het ook mogelijk was om WAAR of ONWAAR onzichtbaar te maken?

Mooi! Jazeker, je kunt ze bijvoorbeel ergens helemaal onderaan de sheet zetten of de hele kom verbergen. (dit doe je door de linkermuisknop en dan verbergen.) Je hebt ontelbaar mogelijkheden! Je kunt bijvoorbeeld ook de tabel die jij hebt gemaakt verbergen. Het is net wat je wensen/ doelen zijn! Laat het maar weten:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan