• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

BennoKamphuis

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2001
Wie kan mij op het goede spoor zetten ?
Ik heb een Excel werkblad met 7 kolommen en 2800 regels.
Hoe maak ik een draaitabel ?
Via de wizard krijg ik steeds de foutmelding dat de veldnaam ongeldig is.
In een al bestaande draaitabel kan ik wel gegevens wijzigen en aanpassen maar GEEN regels toevoegen.
Ik denk dat er iets moet worden aangepast in de "paginalijsten" maar kan hier geen info over vinden.

Je kunt in je basistabel, waar de draaitabel dus op gebaseerd is, nieuwe gegevens toevoegen. Vervolgens moet je de draaitabel vernieuwen (pictogram met rode uitroepteken).

Dat probeer ik, maar dat gaat alleen goed tot de laatste originele regel tijdens aanmaak, regelnr 1169, van de brongegevens.
Indien ik bijv. 100 regels toevoeg dan hebben die geen effekt bij "Vernieuwen".

Nog andere suggesties ?

Klik met rechts in je draaitabel en controleer het bereik.
Als je regels toevoegd moet je ook het bereik vergroten.
Vernieuwen controleert alleen het bestaande bereik op veranderingen, niet op toevoegingen.

Inmiddels heb ik door middel van invoegen voor de originele laatste regel mijn bestand kunnen vergroten.
Toevoegen bleek niet te werken invoegen dus wel.

Benno

Hoi,

Als je klikt op "Draaitabellen" > "Wizard draaitabellen" dan verschijnt er een pop-up.
Klik hier op vorige en vergroot het bereik van de lijst.

De nieuwe gegevens worden nu meegenomen.

Succes ermee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan