door gebruik te maken van een gedefinieerde naam voor het bereik van je gegevens van je draaitabel kan je dat toch bekomen. Voorwaarde is wel dat je kolom waarop je wilt werken (hier componentnaam) een aaneengesloten bereik van niet-lege cellen is, anders krijg je toch die leeg er zo bij. Ik heb daar nu deze gedefinieerde naam van gemaakt
Code:
DR_data =VERSCHUIVING('Uit LIMS'!$A$1;;;AANTALARG('Uit LIMS'!$A$1:$A$20000);9)
Zoals je kan zien, bepaalt die nu een bereik van 9 kolommen breed en zoveel rijen als er niet-lege cellen zijn in A1:A20000 van Uit LIMS.
Dit werkt heel netjes, je bestand zal ook niet direkt zo'n monsterachtig grootte aannemen als in het geval je daar direkt A1:I20000 had neergezet, maar ik zeg duidelijk erbij, neem hiervoor een kolom waar er altijd gegevens instaan !!!
Doe de test anders eens en maak A6 leeg en je zal zien dat A16 vergeten wordt.
draaitabel staat op je 2e werkblad vanaf A53, die is niet helemaal wat je wilde zien, maar het dient enkel als voorbeeld.
ik bedacht me plotseling, als je die gedefinieerde naam zo neerzet, dan gaat hij tot de rij van de laatste niet-lege cel in de A-kolom, dan ga je alleen maar nat als A16 leeg zou zijn !!!
Code:
DR_data2 =VERSCHUIVING(Test!$A$1;;;MAX(ALS(Test!$A$1:$A$20000<>"";RIJ(Test!$A$1:$A$20000);""));9)