• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel met data uit meerdere tabbladen

• Onderwerp starter Onderwerp starter wil79
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wil79

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2016
Hallo forumleden

Ik ben bezig voor een vriend van mij om een soort van boekhoudsysteem op te zetten in excel.
Aangezien hij in een ontwikkelingsland werkt, hebben ze daar niet het geld/ de middelen om een (voor hen) duur software pakket aan te schaffen.
Vandaar
1) de vraag om het in excel te doen
2) de voor ons exorbitante bedragen

Het idee is dat er per semester een bedrag wordt overgemaakt, wat in maximaal 5 termijnen mag worden betaald.
De opleiding heeft 4 semesters.

Nu is het me wel gelukt om een basis neer te zetten, alleen wil ik nu graag nog een makkelijk overzicht kunnen maken per student wanneer ie wat betaald heeft.

In het bijgevoegde bestand (geanonimiseerd) heb ik al wel een tabblad Pivot-test ingevoegd, waarop een tabel staat met hoe het er uit zou moeten komen te zien
In de tabel is een voorbeeld gemaakt voor student nr2

Mijn vraag aan jullie is nu:

Wie weet hoe ik een draaitabel kan maken, waarbij ik een student op naam kan selecteren en er dan in een tabel per semester een overzicht wordt weergegeven van de betalingen.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.
Ik kom er zelf nl, na 2 dagen worstelen, niet meer uit.

Met groeten

Wil

Bekijk bijlage students schoolfees - pivot tabel vraag - bewerkingsversie.xlsx

Alle ballast in de OP is onnodig. De vraag is? of je een draaitabel kan maken obv meerder eenduidige gegevensbronnen? Ja dat kan maar dat zou ik niet doen; gewoon alles in 1 tabel verzamelen en daarna maar eens gaan nadenken over de opmaak, informatiebehoefte, etc.

Misschien niet zo bedoeld, maar waarom zo aanvallend (althans, zo ervaar ik je reactie)........
Ik zit met een probleem/vraag, probeer hier zo veel mogelijk duidelijkheid in te krijgen, mede omdat ik op dit forum vaak zie dat er 2 regels gepost worden.
Vaak is dan de reactie of er wat meer duidelijkheid om de vraag heen kan worden gegeven.

Maar toch bedankt voor je reactie.

Afgelopen zomer ben ik op vakantie geweest in het buitenland en de zon scheen daar veelvuldig. 's nachts koelde het gelukkig af. En dit is pas 1 regel die niets met de vraag of oplossing te maken heeft.:d

Duidelijkheid gaat over de vraag en niet voor wie of wat je het doet, waar je de vraag verzonnen hebt, etc

Wat is erop tegen om mijn advies op te volgen om alles in 1 tabel te verzamelen? Daar reageer je voor het gemak dan niet op?

Ik heb geprobeerd een totaal tabel te maken, en van daar uit verwijzingen gemaakt in de pivot-test sheet.
Alleen zou ik dus nu graag willen dat, zodra ik in de pivot test sheet een andere leerling (zeg A of C) selecteer, alle data incl bedragen veranderen.
Ik heb al geprobeerd iets met een index-functie te doen, maar dit is me tot op heden nog niet gelukt.

Misschien dat 1 van jullie een briljant idee heeft ??!!

Bekijk bijlage students schoolfees - pivot tabel vraag - bewerkingsversie.xlsx

Alvast bedankt,

Wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan