• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel met verschuiving naar ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Albatros,

De data in mijne C drive onderbrengen vond Vista niet zo leuk, daarom heb ik nu niet de c drive gebruikt, maar de dir c:\data\. Gelieve hier rekening mee te houden.

Bijgevoegd werkende bestanden op mijn PC. Er zit wel een koppeling in naar een map in jouw "mijn documenten" die hier een koppeling probleem geeft, maar die eigenlijk niks met de zaak te maken heeft vandaar dat ik die heb laten staan.

Je had een fout in de code staan waardoor het niet werkte.

Jij had deze regel staan om de source te definieren:

Code:
Source = "'C:\data\[Metingen.xls]Blad3'!R7C2:R" & Worksheets("[COLOR="Red"]blad3[/COLOR]").Range(EndRow) & "C" & Worksheets("[COLOR="red"]blad3[/COLOR]").Range(EndCol)

en dat moest worden:

Code:
Source = "'C:\data\[Metingen.xls]Blad3'!R7C2:R" & Worksheets("[COLOR="SeaGreen"]blad1[/COLOR]").Range(EndRow) & "C" & Worksheets("[COLOR="seagreen"]blad1[/COLOR]").Range(EndCol)

en nog beter:

Code:
Source = "'C:\data\[Metingen.xls]Blad3'!R7C2:R" & [COLOR="RoyalBlue"]ThisWorkbook.Worksheets("blad1")[/COLOR].Range(EndRow) & "C" & [COLOR="royalblue"]ThisWorkbook.Worksheets("blad1").[/COLOR]Range(EndCol)

Voor het aantal rijen en kolommen te definieren in de source, verwijzen we naar 2 cellen die op het werkblad van de PT staan. Jij had daar de naam van het werkblad staan waar de eigenlijke data stond, maar hij ging die zoeken in het bestand draaitabel op blad3 en daar waren die beide cellen leeg, vandaar een ongeldige source toen je de code uitvoerde.

Beter is er ThisWorkbook voor te zetten, op die manier gaat Excel kijken naar blad1 in het workbook vanwaar de code wordt uitgevoerd. Stel dat er een ander workbook open is met ook een blad1, dan wordt nooit het verkeerde blad genomen. (Meer info over thisworkbook in de Excel help).

Ik hoop dat het allemaal wat duidelijk is, en anders hoor ik het wel.

Finch

Bijlagen

Finch,

Geweldig! :thumb: :thumb:
Het werkt!
Bedankt voor je geduld en uithoudingsvermogen!
Hier ga ik veel plezier mee beleven!

Albatros

Laatst bewerkt:
Finch,

Geweldig! :thumb: :thumb:
Het werkt!
Bedankt voor je geduld en uithoudingsvermogen!
Hier ga ik veel plezier mee beleven!

Albatros

Geen probleem. Blij dat ik kon helpen.
Veel succes ermee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan