• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

draaitabel ontkoppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wpappijn

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2012
Hoe kan ik een draaitabel ontkoppelen van zijn bron?

Ik heb het volgende: ik maak dagelijks een rapportering, daarvoor heb ik een excel waarin ik dus dagelijks de nieuwe gegevens invoer. Daarin seleteer ik dan een aantal werkbladen die ik kopieer naar een nieuwe werkmap. De koppeling van de gewone formules kan ik makkelijk opheffen (gegevens -> koppeling bewerken -> koppeling verbreken). Maar de draaitabellen blijven verwijzen naar het bronbestand.
Maw als ik in de dagrapportering van gisteren de draaitabellen vernieuw nemen deze de gegevens over van vandaag en dat wil ik natuurlijk niet. Knippen/plakken speciaal/alleen waarden wil ik ook niet want dan verlies ik de opmaak van mijn draaitabel
Ik gebruik Excel 2007.

Iemand een idee?
Bedankt,
Wouter

Je kunt bij plakken speciaal toch ook Opmaak plakken?

Wouter,

je schrijft dat je elek dag een aantal werkbladen die je dan kopieert naar een nieuwe werkmap.
Mijn vraag: hoe doe je dat?
Wellicht is een iets andere werkwijze wel de oplossing: sla de werkmap op onder een nieuwe naam en verwijder de overbodige tabbladen.

Dank je Haije,

Zo had ik het nog niet bekeken.
Ik krijg dan wel een verwijzingsfout in de gewone formules, maar die kan ik dan wel oplossen door eerst te knippen/plakkenspec./waarden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan