• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost draaitabel op basis van brondata waarbij headers altijd wijzigen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

SandyH

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2012
Hallo,

Ik heb een tabel waarbij de titelrij gebruik maakt van formules (eenvoudige formule, gewoon datum halen uit ander tabblad).

Nu wijzigen die datums iedere dag, dus als ik de pivot de volgende dag refresh, worden die kolommen niet meer getoond in de pivot (omdat die bepaalde data die nu in pivot staan, niet meer in brongegevens staan), en moet ik terug de kolommen selecteren (die op zelfde plaats staan, maar gewoon nieuw titeltje hebben).

Het gaat altijd om kolommen die op dezelfde plaats staan, juist het titeltje wijzigt elke dag. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de pivot behouden blijft met de 5 value velden zoals het nu is in het voorbeeld ?

Of is er een andere oplossing met een formule of zo om het aantal pallets te weten te komen dat van het type CH01 of CH03 is ?
Uiteindelijk wil ik gewoon twee cellen hebben waarin het aantal pallets staat dat op CH01 type light en het aantal pallets dat op CH03 type ligt.
(dit omdat ik dan die cijfers nodig heb voor verdere berekeningen voor optimale belading vrachtwagen).

In bijlage een vereenvoudigd voorbeeldje.

Alvast bedankt om even met mij mee te denken :)

Bijlagen

Maak van de gegevens eerst een echte tabel. (overigens geen formule te ontdekken in jouw bestand).

Bijlagen

Kijk eens of de bijlage misschien voldoet.
Dit gedaan met power query.

Bijlagen

Probeer deze eens om de kolomtitels te vernieuwen.
De tabel moet wel tbl.Pallets heten.
Als de tabelnaam veranderd werkt het niet meer.

Bijlagen

Dan gooi ik er ook nog maar een tegen aan.
In dit voorbeeld zijn de kolommen en tabbladen dynamisch.

Bijlagen

Bedankt voor jullie hulp en voorbeeldbestandjes, ik ga hiermee aan de slag en zie wat best werkt voor mijn file :)
Als't opgelost is, zal ik dat ook aangeven in het bericht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan