• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel/ Pivotable gebruik van weergave in procenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roel2

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2001
Ik heb data en ik heb hiervan een draaitabel gemaakt.
Nu wil ik de getallen ook weergeven in een percentage van een rij, dit kan en is een optie.
Alleen als ik deze optie kies worden de cellen in de kolom met data op 100% gezet.
Wat zie ik over het hoofd? Zie ook bijgevoegd bestand. Vast bedankt.

Bijlagen

De pivot weet niet wat jij wel weet: dat er een samenhang is tussen de velden jr, prof, sr en exp. Door je gegevens anders te structureren kun je die samenhang wel tot uitdrukking brengen. Maak een tabel met drie kolommen:
- naam
- soort (= jr, prof, ...)
- waarde
en baseer hier je pivot op.
Tip: maak van je tabel een echte tabel: Invoegen > Tabel

Frans bedankt!
Ik ben het gaan toepassen. maar ben er niet uit:
1) Begrijp ik nu dat de oplossing is dat ik elke rij herhaal voor het aantal van de functie?

naam soort aantal
naam1 jr 3
naam1 prof 1
naam1 Sr 0
naam1 exp 0

2) de tip
Het betreft een dataverzameling van ca 20 kolommen en over de 200 rijen. Waarvan dagelijks verschillende cellen worden bijgewerkt.
Blijft je advies dan staan? Heb dit nl. nooit toepast en de toegevoegde waarde mis ik nu. Ik zal zo deze optie opzoeken.

hallo Roel

ik ben heel benieuwd naar jullie uit eindelijke oplossing

ik ben niet zo handig met die draaitabellen
daarom zou ik er een zelf gemaakte tabel naast zetten
zie voorbeeld (grijze cellen )

groet sylvester

Bijlagen

Dag Sylvester, jij hebt inderdaad het handmatig opgelost,
maar het zou dus middels een draaitabel ook moet kunnen en door vervolgens te kiezen(UK-versie)
staand in draaitabel, rechtermuistoets
Show Value As | % of Row Total

1) Begrijp ik nu dat de oplossing is dat ik elke rij herhaal voor het aantal van de functie?
2) de tip
Het betreft een dataverzameling van ca 20 kolommen en over de 200 rijen. Waarvan dagelijks verschillende cellen worden bijgewerkt.
Blijft je advies dan staan? Heb dit nl. nooit toepast en de toegevoegde waarde mis ik nu. Ik zal zo deze optie opzoeken.
Twee keer ja

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dank, het aantal rijen met een factor n uit te breiden is voorals nog geen optie omdat er dus veel meer kolommen erbij betrokken zijn.
In ieder geval heb je mij wel mijn probleem opgelost: wat ik deed was goed, maar voor de gegeven situatie werkt het niet.

100 kolommen?
10.000 rijen?
Als je hierboven zit zou ik naar een (access)database uitwijken. Anders gaat het prima met excel.
Maak onderscheid tussen invoer (je bestaande structuuur), opslag (factor N rijen) en uitvoer (draaitabellen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan