• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel selecteert niet correct (gekoppelde draaitabel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

roeffie

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2013
Ik heb verschillende draaitabellen gemaakt (zie voorbeeld). Die aan elkaar gekoppeld zijn, zodat ik maar 1 keer een datum hoef te selecteren. De reden van deze koppeling is dat de (uiteindelijke gebruiker) geen kennis heeft van draaitabellen en dus maar 1 selectie hoeft te doen

De data zou ik graag gesorteerd zien over een bepaalde periode (ik wil dus een bepaalde periode kunnen selecteren ).

De volgende mogelijkheden zou ik graag hebben
1 specifieke datum
Een bepaalde week
Een bepaalde maand
YTD een bepaalde maand (Dus als ik YTD maart wil, dan is dat jan+feb+maart).

Mijn oplossing werkt niet omdat de draaitabel altijd de gehele periode selecteerd (ook al heb ik bv week 5 als criterium ingegeven)

Hoop dat jullie me kunnen helpen

Alvast bedankt

RoelofBekijk bijlage voorbeeld.xlsm

Laatst bewerkt:
je moet die filter aanmaken in iedere draaitabel, in 1 is niet voldoende.

Beste Cow 18. Is er misschien ook een andere truuk. Op basis van 1 invoerveld, heb ik in totaal 14 draaitabellen gemaakt (in het voorbeeld heb ik echter maar 4 draaitabellen weergegeven). de reden hiervoor is dat aan die draaitabellen dan weer grafieken gekoppeld zijn.

Helaas is deze vraag nog niet opgelost.

Hoop dat jullie me kunnen helpen

Roelof

Ik dacht eigenlijk als je bij het aanmaken van je draaitabellen aangaf dat ze dezelfde cache mochten gebruiken, dat ze dan samen reageerden op een filter.
Dus zou je ze eigenlijk allemaal even moeten overnieuw maken en dan zeggen dat ze hetzelfde geheugenbereik moeten gebruiken.

andere optie : Anders zie ik dat je blijkbaar op meerdere kolommen wil kunnen filteren, dat wordt wel wat uitgebreid om dat allemaal in 14 draaitabellen te doen.
Je kan anders een extra kolom aanmaken in je oorspronkelijke gegevens, een kolom die aangeeft of een rij zichtbaar is of niet (de subtotaal-functie met argument 103).
Als je nu in je draaitabellen die kolom "zichtbaar" met waarde 1 in het rapportfilter zou gaan gebruiken.dan ben je er zo mee klaar.
Dus filter eens op februari in kolom C van je invoerblad en keer dan naar je draaitabellen terug

Bijlagen

Beste Cow18

Je tweede optie is voor mij niet echt haalbaar. De reden is dat ik aan elke draaitabel een grafiek heb gekoppeld. Uiteindelijk wil ik dat de gebruiker allene de gewenste periode hoeft te selecteren en zo alle data "automatisch" in grafiekvorm te zien krijgt.

Ik denk dus dat ik jouw eerste idee ga proberen. Weet alleen niet precies waar ik kan aangeven dat ze dezelfde cache moeten gebruiken

Roelof

thisworkbook.PivotCaches.Count = 1, dus je draaitabellen hebben al één gezamenlijke cache.
Als je excel 2010 hebt moet je eens naar slicers kijken.

Pixcel

Heb Excel 2007
Als de draaitabellen al een cache hebben, wat zou dan de reden kunnen zijn dat het niet werkt.

Ik heb het gevoel dat de data gewoon niet gefilterd wordt door een bepaalde datum of periode en dat dus gewoon de gehele dataset genomen wordt.

Roelof

Dat laatste klopt. Daarvóór maakte je een denkfout.
Als je 10 draaitabellen hebt obv dezelfde bron, en je wilt elk "rapport" kunnen filteren op bijv Week, dan moet je Week in ELK rapport opnemen als paginafilter.
Je volgende stap is: ik wil op één plek de Week wijzigen en dan automatisch alle rapporten synchroniseren. In 2007 kan dit alleen met vba, mbv een pivottable update event en een loopje. In 2010 doet de slicer dit voor je, zonder vba.

Beste Frans,

Snap wat je bedoelt.

Heb het voorbeeld aangepast.

Wat ik nu graag zou willen is dat ik de juiste periode kan selecteren in de cellen B8, B9, B10 en dat deze selectie wordt overgenomen in de verschillende draaitabellen.

Kan iemand mij helpen met de correcte VBA? Ik heb hier te weinig ervaring voor

Bedankt

Roelof

Bijlagen

Bekijk bijlage voorbeeld 1.3.xlsmIk heb mijn worksheet aangepast net zoals op in het door pixcel aangegeven voorbeeld. Er is een werkblad periode selectie toegevoegd. De periode die in dit werkblad is geselecteerd zou moeten worden overgenomen in alle draaitabellen van het werkblad "Gegevensblad".

Ik heb de vba code gekopieerd en heb de naam correct gemaakt in deze regel:Set wsMain = Sheets("periodeselectie")

Toch werkt het nog niet. Ik heb denk ik ergens nog iets niet aangepast.

Kan iemand mij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan