• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

[Draaitabel] Som van gegevens van kolom naar rij plaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chocka

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2004
Zie bijgesloten bestand. De gegevens van kolom B (verticaal) naar rij 3 (horizontaal)???

Dit is een kleine opzet van de werkelijkheid die bestaat uit 5000 factuurregels verdeeld over circa 300 debiteuren. Als voorbeeld heb ik resultaat van de vorige keer erbij gedaan, maar dat was een hoop (onnodig) omslachtig werkje.

Ja, ik weet dat ik ook mogelijk is met subtotalen, maar het probleem daarbij is dan dat ik de totalen van scherm 2 (linkerkant subtotalen 1;2;3) niet kan kopieren zonder dat de detailregels ook mee gekopieerd worden.

Bijlagen

De vraag staat als opgelost aangemerkt, dus neem ik aan dat dit ook zo is?

Yep, inderdaad opgelost. Via rechtermuisknop heb ik je een optie verdelen waarbij je dan kiest voor kolom ipv rij, waarmee alle rijen naar kolommen worden omgezet. Maar mss bestaan er nog andere mogelijkheden, maar die zijn niet noodzakelijk voor de oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan