• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel / % tussen de jaren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Beste,

In bijlage een bestandje met in draaitabel. Ik zou graag tussen 2006 en 2007 alsook tussen 2007 en 2008 een kolom met het % dat die kost is toegenomen of afgenomen.
Ik weet dat het met berekend veld moet gebeuren, maar slaag er niet in.
(ik heb enkel de draaibel meegegeven, want met de gegevens was het bestand te groot)

Groeten,

Bijlagen

een .xlsx bestand kan ik niet openen. (misschien mistypt?)

Als je je excel bestand zipt, wordt het makkelijk tot 10 keer kleiner.

Beste,

In bijlage een xls bestand.

Ik heb het wel gemaakt in Office 2007 en bewaard als xls.

Groeten

Beste Marky,

Ik kan je waarschijnlijk wel helpen, echter kan ik dat pas thuis doen (waar ik files kan downloaden en waar ik Office 2007 heb). Dus dat wordt pas tegen een uur of 19.00 ..

Ik ga mijn best doen.

Beste Marky,

Selecteer één van de getallen die je relatief wilt weergeven.
Via je rechtermuisknop selecteer je "Veldinstellingen..." - "Opties>>"

Gegevens weergeven als: "% verschil met"
Basisveld: "Kolomlabels"
Basisonderdeel: "(vorige)"

Ik heb Office 2003 dus het is best mogelijk dat je wat andere naamgevingen/opties zult tegenkomen.

Groetjes, Raf.

Bijlagen

Beste,

In bijlage een bestandje met in draaitabel. Ik zou graag tussen 2006 en 2007 alsook tussen 2007 en 2008 een kolom met het % dat die kost is toegenomen of afgenomen.
Ik weet dat het met berekend veld moet gebeuren, maar slaag er niet in.
(ik heb enkel de draaitabel meegegeven, want met de gegevens was het bestand te groot)

Groeten,

Volgens mij moet je deze waarde gewoon toevoegen aan de data gegevens door een (of meerdere) extra kolommen die de toe/afname berekenen. Deze data kan je dan ook gewoon gebruiken in je draaitabel.

Wim

Beste,
Het is me gelukt om de % te krijgen zonder twee draaitabellen te moeten samenvoegen.
Dus het eerst wat ik gedaan heb is me ergens in het midden zetten van de draaitabel en
dan --> waardeveldinstellingen --> waarden weergeven als --> % verschil met --> Basisveld = année en basisonderdeel = vorige.
Dan veranderd Excel de cijfers in %. De bedragen zijn dus weg. Om de bedragen terug te krijgen heb ik Totaal terug mijn lijst met velden genomen en totaal terug naar waarden gesleept en dan komen de bedragen te voorschijn zoals in bijlage, maar mijn probleem is dat ik een kolom eindtotaal heb voor het % en deze is overbodig en graag zou ik die
#Deel/0! niet zien. Weet iemand hoe ik dat nog kan oplossen? De kolom eindtotaal % kan ik groeperen uiteraard, dan zie je zo ook niet, maar ik zou die liever weg hebben.

Iemand raad?

Groeten,

Bijlagen

Beste,

Ik heb het gevonden om de foutmeldingen in mijn draaitabel weg te krijgen.
Je klikt op de draaitabel en dan doe je opties --> opties --> Indeling & opmaak --> en dan klik je het selectievakje van foutwaarde weergeven aan en in de mededeling zet je niets en dan word niets weergeven.

Groeten,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan