Draaitabel verversen in Access 2007 levert lege draaitabel op

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesdemooij

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2010
Berichten
1
Vanuit formulier Form 1, dat dienst doet als hoofdmenu, kom je bij formulier Form2 met als standaardweergave 'draaitabel' in de formuliereigenschappen.

Om te zorgen dat de draaitabel meer dan de standaard ca. 14 regels laat zien is dat als volgt geregeld:
DoCmd.OpenForm "Form2", acFormPivotTable, , , acFormReadOnly
Forms("Form2").PivotTable.ActiveView.DetailAutoFit = False
Forms("Form2").PivotTable.ActiveView.DetailMaxHeight = 330
Forms("Form2").PivotTable.ActiveView.DetailRowHeight = 20

Form2 is gebaseerd op een query.
In de draaitabel kun je op detailniveau dubbelklikken, zodat je naar een formulier Form3 gaat om eventuele gegevens bij te werken.

Als je Form3 sluit kom je weer terug in de draaitabel van Form2.
Maar dan kunnen de gegevens in de query veranderd zijn waardoor het bewuste record op een andere positie in de draaitabel zou moeten verschijnen.
Handmatig kun je dat regelen via de knop <Alles vernieuwen>.
Maar ik zou dat graag automatisch geregeld hebben.

In eerste instantie dacht ik daarbij aan Refresh, maar als ik het goed begrijp moet ik dat doen via Requery.
Dus in de formuliereigenschappen bij 'Bij activeren' een gebeurtenisprocedure geregeld met 'Me.Requery'.
Het effect is nu dat er een lege draaitabel wordt getoond en de oorspronkelijk gedefinieerde draaitabel verdwenen is.
En verdwenen is echt verdwenen, want als ik later in Ontwerpweergave de draaitabel bekijk is het echt leeg.

Mijn vermoeden is dat ik op een of andere manier duidelijker moet aangeven waar de Requery over moet lopen, maar ik heb te weinig kennis om dat te regelen of uit andere topics te analyseren.

Alvast bedankt,

Kees
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan