NiekvanMeer
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 sep 2013
Beste lezers,
Ik kamp met een vraagstuk waar ik helaas niet aan uit kom.
Hopelijk kan iemand me verder helpen! In elk geval bedankt voor het meedenken.
Eerst even wat rand informatie;
Ik wil diverse gegevens uit diverse draaitabellen in een overzicht laten zien.
Dit heb ik bewerkstelligd door '=' in te vullen en vervolgens op de cel te klikken waar ik de gegevens van wil zien.
Veranderd de betreffende cel doordat ik bijvoorbeeld in de draaitabel andere gegevens op vraag, dan veranderd de informatie mee.
Dit is precies wat ik wil dat er gebeurd.
Als ik naar de formule van de celverwijzing kijk dan verschijnt bijvoorbeeld de volgende formule in de formulebalk van de betreffende cel;
=DRAAITABEL.OPHALEN("[Measures].[Geen klantvraag]";$B$156;"[Datumtabel].[YYYYWW]";"[Datumtabel].[YYYYWW].&[202440]")
Nu moet ik helaas honderden van dit soort verwijzingen maken in dit overzicht.
Maar om nu honderden keren het '=' teken en een klik op de benodigde cel te doen vraagt nogal wat.
Daarom hoopte ik dat hier een makkelijkere manier voor bestond, maar die kan ik tot dusverre niet vinden.
Weet iemand hier een handige manier voor?
Vast bedankt!
Groeten,
Niek
Ik kamp met een vraagstuk waar ik helaas niet aan uit kom.
Hopelijk kan iemand me verder helpen! In elk geval bedankt voor het meedenken.
Eerst even wat rand informatie;
Ik wil diverse gegevens uit diverse draaitabellen in een overzicht laten zien.
Dit heb ik bewerkstelligd door '=' in te vullen en vervolgens op de cel te klikken waar ik de gegevens van wil zien.
Veranderd de betreffende cel doordat ik bijvoorbeeld in de draaitabel andere gegevens op vraag, dan veranderd de informatie mee.
Dit is precies wat ik wil dat er gebeurd.
Als ik naar de formule van de celverwijzing kijk dan verschijnt bijvoorbeeld de volgende formule in de formulebalk van de betreffende cel;
=DRAAITABEL.OPHALEN("[Measures].[Geen klantvraag]";$B$156;"[Datumtabel].[YYYYWW]";"[Datumtabel].[YYYYWW].&[202440]")
Nu moet ik helaas honderden van dit soort verwijzingen maken in dit overzicht.
Maar om nu honderden keren het '=' teken en een klik op de benodigde cel te doen vraagt nogal wat.
Daarom hoopte ik dat hier een makkelijkere manier voor bestond, maar die kan ik tot dusverre niet vinden.
Weet iemand hier een handige manier voor?
Vast bedankt!
Groeten,
Niek