• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel waarde?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gielleke

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2009
Beste Forum leden,

Graag wil ik beroep doen op jullie kennis.:p

Mijn probleem:

In het bestand zie je dat ik een tabel gebruik met de nodige gegevens. Zoals de datum, de betalingsmethode, een inkomst of uitgaven, en een omschrijving.

Graag wil ik deze gegevens verzamelen in een draaitabel maar met enkel de nodige gegevens van de inkomsten. Geen probleem, Ik gebruik de waarden in de draaitabel van de datum, de inkomst en de omschrijving.

Maar wat nu spijtig is, zoals u kan zien als der in de tabel toch een uitgaven staat komt die omschrijving ook in mijn draaitabel, wel zonder waarde.

Bestaat er een mogenlijkheid in om toch maar enkel de omschrijvingen zichtbaar te houden. Ik kan zeker en vast de filter gebruiken. Maar na lange tijd zal ik meer werk hebben aan filteren dan, dat mijn document automatisch zou werken.:confused:

Alvast bedankt.
Mvg,

Angelo

Bijlagen

Ik kan zeker en vast de filter gebruiken. Maar na lange tijd zal ik meer werk hebben aan filteren dan, dat mijn document automatisch zou werken.

Ik kan je even niet volgen. Als één bestand gebruikt hoe je maar één keer een filter in te stellen, bv een waardefilter met groter dan 0,01.
Data aanvullen/muteren en de draaitabel verversen, klaar.
Heb je telkens een nieuw bestand is het toevoegen van het filter nou ook weer niet zo veel meer werk als je toch al bezig bent met een compleet nieuw bestand waar je ook al een draaitabel in moet maken.

Beste,

Bedankt voor je reactie.

De tekst is misschien een beetje te moeilijk.:p

In mijn gewone tabel werk ik met 2 kolommen "Inkomsten" en "Uitgaven"

In de draaitabel wil ik graag enkel de gegevens verzamelen van alle inkomsten.
Daar heb ik dus steeds een datum nodig de inkomst en de omschrijving.

Als ik dus deze gegevens selecteer voor in mijn draaitabel. krijg ik als ook de omschrijvingen van de uitgaven (wel zonder waarde).

Daarmee is mijn vraag of het mogenlijk is om toch enkel de omschrijvingen weer te geven in mijn draaitabel die enkel te maken hebben met een inkomst.

Zoals je kan zien in mijn voorbeeld is A en B goed. C is een uitgaven, er is geen waarde te zien maar eigenlijk hoort die omschrijving niet zichtbaar te zijn in mijn tabel omdat het eigenlijk een uitgaven is?

Bestaat er hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.
Mvg,

Angelo

Filter - Groter dan - in Excel 2007

Zoals je zelf al aangeeft, met een filter.

Klik op het icoontje in de cel met de tekst Rjlabels, er is een Waarde filter geplaatst van het type Groter dan (zichtbaar als je er met de muis op gaat staan).
Klik op Groter dan... om de instellingen zichtbaar te maken.
Ik heb gekozen voor 0.01 omdat ik er vanuit ga dat de kleinste waarde 1 cent zal zijn.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste,

Bedankt voor je reactie.:thumb:

De filter werkt prima. Dankje wel!!

Enkrl krijg ik een fout melding van "ongeldige verwijzing" als ik mijn tabel aanvul met een neiuwe inkomst en deze vernieuw in mijn draaitabel?

Raar?:p

Alvast bedankt!!
Mvg,

Angelo

Beste,

Bij het nieuw maken van mijn bestand is de fout melding weg!! :D

Ik zet deze even op opgelost.:thumb:

Bedankt!!

Rechts onderaan je tabel met waarden staat een blauw driehoekje.
Sleep deze naar beneden om de tabel uit te breiden waarbij je de draaitabel niet hoeft aan te passen, alleen te verversen.
In het Optie menu zit de optie Vernieuwen, of rechtermuis knop op de draaitabel geven en vernieuwen kiezen.

De reden van de foutmelding kan heel divers zijn, zonder het bestand is daar lastig wat over te zeggen.

Beste,

Dankje voor je reactie,

Nu heb ik geen fout melding meer dus alles is oke.:D

Ben zéér blij met de oplossing en zo leer ik ook weer een beetje.

Ik denk dat ik later een macro ga maken voor het vernieuwen automatisch te laten werken.:thumb:

Nogmaals dank.

Zoek maar eens op het forum, de vraag naar een dergelijke macro is wel vaker gesteld en beantwoord. N.b. of er echt goede oplossingen bij zitten weet ik niet.
Bij dergelijke macro's zijn er altijd wel mitsen en maren waarom ze lang niet altijd echt handig zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan