• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel X en Y as omwisselen

• Onderwerp starter Onderwerp starter pj87
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pj87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2019
Beste Excel experts :) ,

In bijlage het resultaat van mijn draaitabel.
Ik moet een grafiek maken van de kolom vermogen in Y as en hoe vaak een vermogen gedurende jaar voorkomt in de X as (cumulatief uren) . Ik heb echt alles geprobeerd om X en Y omwisselen maar het lukt niet. Als ik Rij en kolom ga omwisselen (bij gegevens selecteren) werkt het ook niet.

Ik heb ook een afbeelding toegevoegd van resultaat, hoe ik het eigenlijk wil
bdk kromme.PNG

Kunnen jullie mij aub helpen?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

PJ87

Bijlagen

Via de draaitabel grafiek is het lastig idd. Het kan ook hoe ik het heb. De gegevens kopieren wanneer je data compleet is naar een ander tablad en dan een grafiek maken. Zie bijlage.

Bijlagen

Ja op die manier heb ik zelf al geprobeerd. Maar ik wil het via draaitabel grafiek, want dan kan ik een filter toevoegen.

Het is raar want als ik de kolommen wil omdraaien via draaigrafiek gegevens, staan de kolommen waaruit de grafiek ontstaat er niet bij...

Dat is niet raar, want is een lijndiagram. De x-waarden zijn dus 1,2,3,4,5 etc.

Er is een spreidingsgrafiek nodig, en die kan niet gemaakt worden in een draaigrafiek.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan