• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank82

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2004
Ik zit nog steeds te worstelen met draaitabellen.
Ik wil deze nu graag zo hebben dat als ik de waarde in cel naast de draaitabel verander dat de gegevens in de draaitabel dan ook wijzigen. Ik heb dit al via een macro geprobeerd maar dit lukt me niet omdat deze alleen voor die specifieke verandering blijft werken (bijvoorbeeld euro in diesel, maar als ik dan euro in super verander doet ie het niet meer)

Om een en ander te verduidelijken heb ik een bijlage toegevoegd.
Ik wil dus de waarde in cel E3 veranderen in deze dan als uitwerking krijgen in mijn draaitabel en dan ook nog de top 10 aflopend op euro of diesel zoals die nu is ingesteld.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet.
Alvast bedankt!

MVG
Frank

Bijlagen

Hoi Frank,

Ik heb er even naar gekeken en een stukje code geschreven. Ik hoop dat dit is wat je bedoelde, zie de bijlage.

Waarschijnlijk heb je een nederlandse versie en zul je:
Const conSumOf = "Sum of "
moeten veranderen in:
Const conSumOf = "Som van "

Succes ermee!

Bijlagen

hoi excelexpert,

Bedank je reactie, maar ik krijg het nog niet voor elkaar.
Moet ik alleen bovenin de macro "Sum of " in "Som van "
veranderen of in de hele macro. Hij blijft namelijk foutmeldingen geven.
en hoef ik verder niets te veranderen? En past excel dit zelf niet aan, want op mijn werk heb ik ook de engelse versie en als ik thuis bestanden opsla en op mijn werk open heeft ie ze wel vertaald.

Alvast bedankt.

Frank

In principe verander je bovenaan in de code, bij de declaratie, de constante 1x, deze constante wordt verder in de code gebruikt ipv de tekst "Sum of "/"Som van " (hoewel die natuurlijk gelijk is aan die tekst), juist zodat je de waarde maar 1x hoeft te wijzigen.

Ik verwijs met behulp van "Sum of "/"Som van " naar onderdelen in de tabel. Waarschijnlijk werkt het niet omdat het onderdeel op dit moment nog "Sum of " heet, terwijl je het al in "Som van " veranderd hebt. Ik zal kijken of het lukt om met itemgetallen naar de items te verwijzen; als dat lukt wordt de code onafhankelijk van taal.

Voor het moment kun je dit proberen: de constante in "Som van " veranderen en zodra je een error tegen komt het gele pijltje links van de code één regel verder slepen. Of in de code bovenaan ergens "On error resume next" toevoegen (tenzij je ook code in het Nederlands moet schrijven...)
Waarschijnlijk krijg je nu een tabel met dubbele dingen, maar die kun je met de draaitabel wizard weer verwijderen, waarna het gewoon moet werken.

Hij werk nu idd wel. Ik heb alleen nog ff :
"Dim rgVorigeType As Range"
moeten toevoegen want dit was niet gedefinieerd.
Maar ik zie in de macro wel staan dat de top 10 weergegeven moet worden maar dat doet ie niet. En ook niet aflopend van hoog naar laag (dit zou ook al goed zijn, top 10 is niet noodzakelijk)

Oh ja, rgVorigeType gebruik ik niet meer, het vorige type wordt nu uit de tabel zelf afgeleid, dus alles wat met rgVorigeType te maken heeft kon eigenlijk weg.

Hij deed de top 10 wel, maar dan op vestiging, dus die wordt alfabetisch weergegeven, dit heb ik ook aangepast.

Bijlagen

Dit is precies wat ik zocht. Ik dacht echt dat het niet mogelijk was omdat niemand er op reageerde en ik al zoveel geprobeerd had. Maar je ziet, de mogelijkheden zijn eindeloos!!!

Bedankt!!!!!!!

Ik probeer de draaitabel in het blad benchmark dus op dezelfde manier te laten werken als in draaitabel.zip maar ik krijg het niet voor elkaar.

Heb je het benchmark sheet toegevoegd aan het bestaande "draaitabel werkboek" en Sheets("Pivot") veranderd in Sheets("benchmark")?

Nee ik heb de draaitabel in een eigen database toegevoegd en alles op dezelfde manier opgebouwd als in draaitabel.zip (tenminste dat denk ik) Hij geeft geen foutmelding meer als ik hem uitvoer alleen opent excal automatisch het bestand draaitabel.zip, dus waarschijnlijk zit er nog ergens een koppeling in???
Ik kan de database niet toevoegen op helpmij.nl want daar is ie te groot voor. Als zip bestand ongeveer 1mb:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan