• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Debbie01

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
heey,

ik heb de volgende vraag:

Ik ben bezig in excel om een automatische bestellijst voor een keuken te maken.
Op werkblad 1 staan recepturen van bepaalde producten, waar het aantal personen
kan worden ingevuld en zo automatisch wordt berekend welke en hoeveel ingredienten nodig zijn.

nou wil ik op werkblad 2 een overzicht krijgen van alle producten die besteld moeten worden. Ik heb dit gedaan met een draaitabel, maar het probleem is dat ik dan alle producten, van alle bereiken, in de tabel krijg, ook waar een "0" achter staat.

Weet iemand hoe ik de draaitabel zo kan aanpassen dat ik alleen de producten erin krijg waar een 1 of meer achter staat?

Heb het bestandje ondertussen ook toegevoegd (zie reactie verder op de pagina)

alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Hoi Debbie,

Welkom op dit forum!
Dubbelklik op de grijze dimensieknop in de draaitabel en vink het vierkantje voor 0 af. Klik dan op OK.

Richard

heey,

ik heb de volgende vraag:

Ik ben bezig in excel om een automatische bestellijst voor een keuken te maken.
Op werkblad 1 staan recepturen van bepaalde producten, waar het aantal personen
kan worden ingevuld en zo automatisch wordt berekend welke en hoeveel ingredienten nodig zijn.

nou wil ik op werkblad 2 een overzicht krijgen van alle producten die besteld moeten worden. Ik heb dit gedaan met een draaitabel, maar het probleem is dat ik dan alle producten, van alle bereiken, in de tabel krijg, ook waar een "0" achter staat.

Weet iemand hoe ik de draaitabel zo kan aanpassen dat ik alleen de producten erin krijg waar een 1 of meer achter staat?

alvast bedankt!

Je kan de regels die je niet nodig hebt, gewoon uitvinken.

bedankt voor de tips maar dit werkt niet

ik heb namelijk de namen van de producten in de eerste kolom, onder "Rij" staan, bij deze kun je idd bepaalde namen wegvinken, maar ik heb de aantallen onder "Kolom" staan en bij deze kun je alleen andere kolommen kiezen en wegvinken maar niet de gegevens die in het gegevensgebied staan..

nog andere ideeen/ opties???

Hoi Debbie,

Hier word ik niet helemaal wijs uit.
Kun je een proefbestandje maken met onzincijfers en dat zippen en op het forum plaatsen?

Richard

ik heb geprobeert een bestandje mee te sturen, maar ik krijg het niet voor elkaar..

kun je mij uitleggen hoe ik mijn bestand moet "zippen"

bedankt, groetjes debbie

Hoi Debbie,

Als je windows XP hebt, kun je met de rechter muisknop op het bestand klikken in de windows verkenner.
Ook als je Winzip of Winrar op je pc hebt staan, kan dat via de rechter muisknop.
Zorg er wel voor dat er geen privacygevoelige informatie in je bestand staat.

Richard

heey,

hier mijn bestandje, de draaitabel staat op het tweede werkblad..

Op dit moment zie je in de draaitabel 3 kolommen, namelijk:

Naam product Aantal bestellen Leverancierscode

Wat ik wil, is dat het product niet in de lijst komt te staan als er bij "Aantal bestellen"
0 (nul) staat.

groetjes debbie

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan