• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dijaken

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2006
Berichten
39
Ik heb volgend probleem,

In een bepaalde file heb ik een draaitabel die wekelijks wordt aangepast, dus refresh data!
Elke week wordt die file wel weggeschreven naar een andere naam! Wanneer ik op die nieuwe file de draaitabel wil updaten dan verwijst die naar de data van de oude file. Hij geeft dus een fout weer.
Hoe kan ik dit snel oplossen in macro code?
 
Is die file met de nieuwe data altijd een excelbestand?
 
je moet het zien als een soort template die iedere week wordt weggeschreven onder een andere naam .
Als ge nu refresh table doet op die pivot table die in de nieuw gecreerde file staat krijg je een fout omdat hij zijn data gaat zoeken naar de template file!
 
De eenvoudigste manier is om het bestand met de draaitabel te openen, dan de template bij te werken en vervolgens de template op te slaan onder een andere naam. De koppeling wordt dan automatisch verlegd naar het nieuwe bestand.

Richard
 
dat is precies wat ik doe, maar hij behoudt de link met zijn originele file bij mij!
Kan de file moeilijk hier op het net plaatsen omdat het met vertrouwelijke cijfers gaat van mijn werk.
 
Hoe sla je het bestand met de draaitabel dan op? Als je dat niet doet, wordt de koppeling uiteindelijk niet verlegd.
Ik zou het onder een andere naam doen zodat je eingelijk twee templates hebt, of gooit dat je procedure door elkaar?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan