• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marky76

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2002
Beste,
In het voorbeeldje in bijlage wil ik de kolom met de benaming "BW" op de eerste plaats krijgen, maar dit lukt me niet. Heb geprobeerd met Volgorde, maar dit is grijs, dus niet bruikbaar. Welke handeling moet ik ondernemen? Dus ik wil "BW" krijgen voor de kolom met de benaming "aanschaffingen".

Groeten,

Bijlagen

Wij kunnen de PT niet refreshen aangezien de data in de cache er niet bij is.

Beste,
Zal het deze avond of morgen proberen mee door te sturen, het in nogal een lijvig bestand, vandaar dat ik het niet had meegestuurd.
Groeten,
Mark

Mark,

Misschien dat je er ook wel zelf uit kan komen.
Als je de Wizard hebt doorlopen komt er een scherm in beeld waarmee je de gegevens een plaats kan geven in de draaitabel, dit ken je ongetwijfeld.
Als je dan eerst het BW erin zet en daarna de andere gegevens, komt de BW vooraan te staan.

Hoop dat je jezelf hiermee kan redden.

Als ik in cel C7 sta, vervolgens rechtermuisknop > Volgorde > Naar begin dan vormt dat geen enkel probleem.

Hey Finch,

Ik heb dit net geprobeerd, maar als ik op cel C7 sta, rechtermuisknop en dan volgorde, is alles grijs, dus ik kan niets kiezen. Ik had dit al willen proberen, maar de inhoud van volgende is grijs. Ik weet niet hoe dit bij jou wel lukt en bij mij niet.
Maar wat ik dus wil doen is de gegevens van het veld investering van plaats verandren.
Dus BW (is boekwaarde), dit moet de eerste kolom worden, dan aanschaffingen, dan uitboekingen en dan afschrijvingen en waarde verminderingen.

Groet

In bijlage een printscreen van mijn scherm en als je het wat uitvergroot zie je dat de inhoud van de optie "volgorde" grijs is.

Bijlagen

Excuseer ik zie net dat ik C7 typte maar ik bedoelde eigenlijk F7. Excuses voor het ongemak, ik was weer even te snel.

Ik heb daar ook hetzelfde probleem als in het worddocument dat ik heb doorgestuurd.
Er moet iets zijn waardoor ik de volgorde niet kan veranderen, heb al vanalles zitten proberen in de veldopties, maar vind niet aan wat het kan liggen. Ik snap niet waarom het bij jou wel werkt en bij mij niet.

Finch, in bijlage het bestand dat je net hebt doorgestuurd en zoals je ziet in de printscreen blijft alles grijs als ik volgorde kies. Niet te begrijpen hé. :(

Bijlagen

Mark,als je mijn eerder genoemde manier toepast, werk het dan wel of ook niet?

Ga eens op BW staan (D7) en druk dan rechtermuisknop > Veldinstellingen > Geavanceerd > Opties voor autosorteren op handmatig zetten. Lukt het dan?

Ik merk ook dat de (weliswaar niet mogelijke) keuzeopties in je Volgorde popup verschillen met mijn opties, maar dat kan ook aan een verschillende versie liggen.

Bijlagen

• PTVolgorde.webp
    PTVolgorde.webp
    6,8 KB · Weergaven: 37
Hallo,
Sorry voor het laattijdige antwoord, maar er is een ernstige familiale gebeurtenis geweest en vandaar dat ik even niet op de computer ben geweest.
Ik heb gedaan wat je hebt uitgelegd, maar het lukt niet. Op de pc van het werk lukt het wel, ik snap het niet goed eigenlijk.

Groeten,

Kan het zijn dat ik de kolommen niet kan verplaatsen omdat er in de brongegevens formules staan?

Mark,

Als je op C7 klikt (rechtermuisknop) kan je dan de Pivot Table Wizard kiezen?
Als dat lukt, Layout ==> en dan je indeling opnieuw maken.

Dat is het niet. Investering is het blokje dat ik heb gekozen in de layout en dit is onderverdeeld in 4 kolommen en deze zou ik van plaats moeten kunnen veranderen, op het werk lukt het wel en thuis niet. Er moet ergens een instelling zijn. Ik heb handmatig al nagekeken zoals hoger werd uitgelegd en toch wilt die niet werken.

Bij de geavanceerde opties staat naast handmatig ==>(u kunt items verslepen) en bij mij thuis staat er naast handmatig niets, misschien kon een oudere versie van excel dit niet. Ik heb de versie 2000 en op het werk de versie 2003. Misschien ligt het daaraan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan