• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Draaitabellen combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

harunciftci

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2009
Berichten
12
Beste mensen,

Ik heb uit Ms query draaitabellen uitgedraaid die ik graag wil laten combineren. Het zijn allemaal draaitabellen met dezelfde layout alleen over verschillende jaren. Na lang zoeken op internet en forums heb ik toch maar besloten de vraag te stellen.

Verder zou ik ook willen weten of het mogelijk is om een extra kolom in een draaitabel toe te voegen?

Met vriendelijke groet,
Harun
 
Beste harunciftci ;)

Misschien kan je op deze site iets vinden.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Paginaveld

Hallo harunciftci,

maak je al gebruik van Paginavelden (bv om jaar in te zetten)?
 
Danny,
dank voor de site, alleen heb ik geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Wel een aanrader om excel een beetje te leren kennen.

Haije,
Yep, alleen ook geen antwoord op mijn vraag. Ik kan zo en zo niet de data uit de verschillende draaitabbellen onder elkaar krijgen.
 
Voorbeeldje?

harunciftci,

is het mogelijk een voorbeeldje te plaatsen (uiteraard zonder "gevoelige" gegevens)?
 
Voorbeeld

Bijgaand een voorbeeld.

De data voor de draaitabellen komen van een externe bron, dus heb ze niet zoals in het voorbeeld. Met verversen van de gegevens wil ik meteen een ververste overzicht hebben.
 

Bijlagen

  • Draaitabbel combineren.xls
    52 KB · Weergaven: 70
Als je dat wil moet je m.i. je brondata van al die jaren ook in 1 sheet zetten. Of, omdat het externe gegevens zijn, ze eerst samen in een sheet zetten. Je moet dan wel een kolom "Jaartal" maken waarin je het jaar zet.
 
Sorry, vergeten voorbeeldbestand bij te sluiten.
 

Bijlagen

  • Draaitabbel combineren BEWERKT.xls
    65,5 KB · Weergaven: 46
Gert,

Bedankt voor je reactie. Alleen lukt het mij niet om de data in een sheet te krijgen. Ik trek namelijk mijn data uit het boekhoudsoftware accountview. In ms query maak ik dan een selectie van de tabellen die ik nodig heb. Waarna ik mijn draaitabel maak.

Omdat accountvieuw voor elk jaar een aparte database bestand aanmaakt lukt het mij niet om alle data te koppelen in ms query want ik kan immers 1 externa databron aangeven. Is er een mogelijkheid om deze data in ms query te koppelen?

Dank,
Harun
 
Mmmm, nee dat denk ik niet. Suggestie: laat de query uitvoeren en kopieer het resultaat naar een nieuw tabblad met Bewerken --> Plakken Speciaal --> Waarden. Dan kun je er vervolgens het jaartal bijzetten. Tenzij je natuurlijk zoveel regels hebt dat je uit je maximum loopt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan