draaloos netwerk met ander ip adres op bestaand netwerk aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElvisP67

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2013
Ik heb een vraag:

Er is een bestaand netwerk met bijv 192.168.50.xxx als IP range waarbij 192.168.50.1 de gateway is naar het internet toe.

Kan ik nu een wireless router/accespoint via UTP op dit netwerk aansluiten maar voorzien van een ander ip range bijv. 192.168.10.xxx en hierop een aantal laptops aansluiten die draadloos zijn verbonden met deze router?
De laptops zouden dan wel in de 192.168.10.xxx reeks moeten gaan zitten en moeten internet verbinding kunnen maken.
Eigenlijk wil ik een nieuw draadloos en beveiligd netwerkje aanleggen binnen een bestaand netwerk...
Is dit mogelijk en werkt dit ook ?

Alvast dank voor jullie reactie!

Gr. Arno

Zou moeten kunnen, maar dan moet je dus wel een breedband draadloze router hebben/kopen. Nadat je 'm hebt geconfigureerd (voor die andere LAN ip-reeks + wifi etc.) moet je die nieuwe router met zijn ene WAN aansluiting aan een van de LAN aansluitingen van je 192.168.50.1 router aansluiten, dat zou genoeg moeten zijn.

Tijs.

Zou moeten kunnen, maar dan moet je dus wel een breedband draadloze router hebben/kopen. Nadat je 'm hebt geconfigureerd (voor die andere LAN ip-reeks + wifi etc.) moet je die nieuwe router met zijn ene WAN aansluiting aan een van de LAN aansluitingen van je 192.168.50.1 router aansluiten, dat zou genoeg moeten zijn.

Tijs.

Hallo Tijs,
Dank voor je (snelle) reactie
Het gaat om een Engenius ECB150 en als ik het zo bekijk dan heeft deze een router mogelijkheid. Als ik je verhaal zo lees dan moet dat lukken.
Hij staat nu (standaard) geconfigureerd als access point en dat zal ik dit geval dus niet goed zijn...
Moet de WAN aansluiting van de nwe router trouwens fysiek zijn aangesloten op de LAN poort van de reeds bestaande router, of kan deze in een reeds bestaande aansluiting van de muur worden gedaan?
De situatie is nml dat het om een (bedrijfs) pand gaat met een bestaand netwerk waar meerdere bedrijven zitten en dat er een binnen dat pand een kantoorruimte is waar een netwerkje moet worden gemaakt met een ander IP range...
Dus het pand heeft 192.168.50.xxx als reeks en het nieuw aan te leggen netwerk zou een andere reeks moeten krijgen, bijv. 192.168.10.xxx

gr. Arno

Zolang die wall-outlet (=muuraansluiting) uiteindelijk (via een patchpaneel, switch of rechtstreeks) naar een LAN aansluiting van de .x.x.50.x router leidt kan die router daarop worden aangesloten.

Tijs.

Zolang die wall-outlet (=muuraansluiting) uiteindelijk (via een patchpaneel, switch of rechtstreeks) naar een LAN aansluiting van de .x.x.50.x router leidt kan die router daarop worden aangesloten.

Tijs.

Hallo Tijs,
Dank weer voor de snelle (re)actie
Daar ga ik wel van uit... Ik ken de situatie daar ter plekke zelf (nog) niet, maar we gaan in ieder geval een poging wagen!
Mocht ik nog daar nog ergens tegenaan lopen dan weet ik het forum te vinden.

gr en dank
Arno

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan