Dragon NaturallySpeaking

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudus

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2010
Berichten
60
Hallo,
Ik ben bezig met mijn scriptie en daarom interviews aan het houden. Ik neem ze op met een digitale voice recorder. Nu kwam ik na enig zoekwerk het programma Dragon NaturallySpeaking tegen. Heeft er iemand ervaring met bovenstaand programma?
Ik vroeg me af hoe dat precies werkt en of ik dat in bovenstaande combinatie kan gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Ruud Roskam
 
Ik heb het niet langer dan een dag gebruikt, het neemt je stem op, en laat het vervolgens intypen in bijv. Word.

Het probleem bij mij was dat hij mijn stem niet goed herkende. Beetje moeilijk werken dus :p

(Het programma heeft trouwens nog veel meer functies)
 
Ahaa, dat dacht ik al inderdaad. Maar herkent het ook een stem die afgespeeld wordt vanaf een voice recorder? Of krijg ik dan het zelfde probleem als jij, dat ie je stem niet goed herkent?
 
Voordat je het programma kunt laten werken, moet je je stem laten "inwerken" in het programma door wat dingen (verhaaltjes) voor te lezen. Ik zou het niet weten of hij een voice recorder kan oppakken, en of je die ''dingen'' kan overslaan.
 
Maar ik heb, neem ik aan wel iets van een microfoontje nodig of zo? Moet dat een speciale zijn of iets dergelijks?

Groetjes Ruud
 
Laatst bewerkt:
Voor de beste 'prestatie' kan je een wat betere microfoon aanschaffen, je kan het eerst proberen met een wat mindere microfoon :)
Verder op hardware gebied weet ik niet zoveel.
 
Hmm, heb t geïnstalleerd, maar nu moet ik een verhaaltje inspreken.
Als ik dat heb ingesproken, dan herkent ie zeker alleen mijn stem? En niet van een ander?
 
Yep, ik heb 't met iemand anders geprobeerd, sommige woorden worden wel herkend, maar de meeste (80%) niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan