Drama met herinstallatie Vista SP1

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrmusic

Inventaris
Lid geworden
29 okt 2006
Berichten
27.152
Het volgende probleem.

Ik had op mijn legale Vista Ultimate het SP1 RC geinstalleerd, probleemloos.

Afgelopen dagen is er een zgn. refresh van SP1 uitgekomen.
Om deze te kunnen installeren moest eerst de eerste SP1 verwijderd worden.
Dit uiteraard via het stappenplan van Microsoft eerst netjes gedaan, LEEK goed te werken.

Maar nu:
- videokaart wordt niet meer herkend
- automatische updates doen het niet meer
- kan niet meer opstarten vanaf DVD (Vista)
- computer is tergend langzaam geworden
- beeldscherm wordt niet meer als widescreen herkend, dus onjuiste resolutie
- systeemherstel werkt niet meer

Kortom , een drama en... hoe nu verder
 
Dus als ik het goed begrijp staat er nú SP1 RC2 op? Zo ja, heb je dan ook problemen zonder Service Pack, of niet?
 
Nee, was het maar zo...

Met SP1 geen problemen
Om SP1 Refresh te kunnen installeren eerdere SP1 verwijderd

en vanaf dat punt kan ik dus nu geen kant meer op...
 
Je zegt dat je niet meer kan opstarten vanaf de DVD, bedoel je daarmee dat je niet kan opbooten vanaf de DVD? Of gewoon niet laden vanuit Windows?
 
Je zegt dat je niet meer kan opstarten vanaf de DVD, bedoel je daarmee dat je niet kan opbooten vanaf de DVD? Of gewoon niet laden vanuit Windows?

Ook niet meet booten vanaf DVD...

Zie nu trouwens dat er iets aan updates gedownload wordt...
 
Niet meer booten van DVD is wel heel ernstig.. Ik neem aan dat in je BIOS alles goed staat. Wacht die updates maar even af, misschien maakt het iets van verschil. Hoop ik voor je in ieder geval. Kan je ook zien welke het zijn?
 
Je hebt ook geen externe back-up gemaakt, met True Image o.i.d?

Anders kun je een BIOS reset overwegen, je weet zelf wel hoe dat gaat. :D
Omdat je ook niet meer kunt booten vanaf een DVD...
 
Ik heb uiteraard gelukkig wel een volledige backup op externe schijf, maar daarvoor is dan dus inderdaad een bios-reset nodig.

Ga nog even flink knutselen en hou jullie op de hoogte
 
Na veel heel veel ellende, is het dan toch eindelijk opgelost.
Een goede leer voor de volgende keer.

Ik (de computer eigenlijk) ben in totaal toch wel zo'n 6 uur bezig om alles weer op orde te krijgen.

Na het verwijderen van de 1e versie van SP1 werkte er dus zo goed als niets meer.
Op een gegeven moment kwamen er toch stukje bij beetje updates van Microsoft, oude , nieuwe, van alles door elkaar.
Steeds weer installeren, steeds weer afsluiten en opstarten, nog steeds geen herkende videokaart.

Eindelijk vanmiddag verscheen de nieuwe versie van SP1 bij de updates van Vista.
Deze gedowwload, geinstalleerd en... wonder boven wonder wertk alles weer.

Vraag me niet hoe het kan, maar .....
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig dat het allemaal weer werkt.

Ik ben zelf altijd bang geweest dat er zoiets zou gebeuren, en jouw probleem bewijst het maar weer. Daarom gebruik ik zelf liever geen Release Candidates. Dat voornamelijk omdat je de RC moet verwijderen om de echte release te installeren. Dat met de 2 RC's die nu zijn uitgegeven zou dat je pc in weze 5 keer een klap geven...

Maar goed, nogmaals, fijn dat het weer werkt.
 
Het gevolg van al dat "gedoe" is het continu installeren en deinstalleren van systeembestanden wat de stabiliteit nooit ten goede komt.

Beta's en RC's installeer ik nooit tenzij het om kleine nietszeggende programma's gaat.
 
Hoi !

Tja......had je eigenlijk rekening mee moeten houden; het is tenslotte beta-software !

Bij mij is het relatief wat makkelijker gegaan: ik was een van de uitverkorenen en kreeg de RC2 via automatische update's.

Let wel: ook niet zonder slag of stoot: eer ik RC1 verwijderd had en de nieuwste erop stond was ik ook twee dagen verder......

Maar dat is het lot van een beta-tester !

Blij dat alles weer werkt: draait hier ook als een tierelier !!

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan