Drama PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richie666

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
Berichten
8
Hoi,

ben nieuw op dit forum maar hoop dat iemand me kan helpen

Mijn computer doet de laatste tijd behoorlijk raar en ik weet dat er virussen cq spyware inzitten echter verwijderen lukt niet

Een korte opsomming :

regelmatig wordt ik van internet gegooid en googlen doet niet wat ik wil lees geeft hele andere sites in beeld dan ik om vraag

Diverse antispyware scan mogelijkheden gedownload worden echter voor de installatie geblokkeerd door de systeembeheerder

Mbam heb ik laten draaien geeft op een gegeven moment 1 melding lees trojan agent waarna er gestopt wordt,verwijderen dient te gebeuren dmv opnieuw opstarten echter daarna is deze fijne trojan weer gewoon terug

Maf Afee geeft in normale modus aan dat mijn pc beveiligd is echter in veilige modus is er actie vereist

Een scan die ik heb kunnen uitvoeren via PC tools wees op 132 meldingen waarvan 8 problemen ?heb echter weinig trek om dat programma aan te schaffen

Dit was wel een klein beetje een opsomming van mijn pc ellende wordt er :mad: van

Hoop dat er iemand is die deze leek kan helpen met de bovengenoemde problemen

mijn dank is bij voorbaat verpletterend:thumb:

groetjes

Richard
 
Doe eens een scan in veilige modus met de gratis versie van Superantispyware
 
Thanks

Uiteraard heb ik geprobeerd superantispyware te downloaden echter kom ik geeneens op de site

Toevallig andere suggesties

Bij voorbaat dank

groet

Richard
 
Xp cd er in, opstarten, alle partities verwijderen, nieuwe partitie aanmaken, XP installeren.
Goede virusscanner er op en een goede antispyware er op.

Momenteel is (meen ik) Windows Care pro gratis, of anders de normale versie.
En MS heeft momenteel ook een antivirus uitgebracht, gratis en voor niks.
Avast en Avira hebben een gratis home editie.

Wil je dat allemaal niet of vind je het teveel moeite, dan heb ik nog een andere optie:
leer kantklossen of Salsa dansen. :p
 
Laatst bewerkt:
Thanks

Uiteraard heb ik geprobeerd superantispyware te downloaden echter kom ik geeneens op de site

Toevallig andere suggesties

Bij voorbaat dank

groet

Richard

Download op een andere pc Mbam en superantispyware, brand ze op cd en installeer ze op je eigen pc.
Begin de scan met Mbam, grote kans dat die het klusje al klaart.
 
Hoi,daar ben ik weer

Heb MBAM en Superantispyware gebrand op een CD en geprobeerd en scan te laten uitvoeren

Superantispyware werd bij het openen eruit gegooid vanwege een probleem
Met MBAM heb ik een scan kunnen uitvoeren in veilige modus echter geeft maar 1 melding (Trojan Agent)
Geprobeerd deze te verwijderen (opnieuw opstarten etc etc) komt weer vrolijk terug :mad:

Kwam in de register sleutels wel het Bifrost bestandje tegen en heb deze verwijderd

Toch nogmaals geprobeerd om Superantispyware te downloaden,dit ging goed tot het moment van installatie toen kreeg ik de opmerking "de systeembeheerder heeft het system zodanig ingesteld dat deze installatie niet kan worden uitgevoerd grrrr!

Uiteraard wil ik heel graag van deze problemen af is er iemand die mij andere suggesties cq tips kan geven want ik ben het inmiddels meer dan zat

Weet trouwens niet of het wat is maar ik zag in de registersleutels tevens een bestandje met de naam TSSDDD of iets in die geest

Ik hoop van iemand van jullie iets te horen wat hopelijk mijn problemen oplost

thanks

groet

Richard
 
Kijk een seven hier. Er staan instructies voor zowel automatische als handmatige verwijdering van Trojan Agent.

Succes :thumb:
 
Hoi,

het was ook te mooi om waar te zijn dat de Trojan agent removal zou werken
Smitfraudexe werd na downloaden gestopt vanwege een fout in het systeem,heb het daarna nog een aantal keren geprobeerd echter gebeurde hetzelfde

Ik weet inmiddels door een scan met mbam waar deze trojan zich zou moeten bevinden

C:\WINDOWS\SYSTEM32\UACINIT.DLL

Daarnaast gaf een online scan van PC tools de volgende problemen waar : :shocked:

Trojan active security
Rogue antispyware.spyware no 2
torjan.tdsserv
adware hotbar
apllication tracking cookies
adware advertising
backboor bifrose

Ik had geprobeerd een scan uit te voeren met Kaspersky of AVG maar deze worden niet uitgevoerd (MC Afee)
Hoe kan ik mijn eigen virusscanner tijdelijk uitzetten en een van bovengenoemde gebruiken?
Daarnaast hoop ik dat iemand me eventuele oplossingen cq suggesties of tips doet om mijn problemen tot het verleden te laten behoren

mijn dank is wederom verpletterend

groet

Richard
 
Dit is niet puur aan joou gericht, maar meer in het algemeen:

Ondanks waarschuwingen en dergelijke menen veel computerbezitters dat ze het beter weten.

Gewoon downloaden en als men zegt dta een virusscanner onterecht aanslaat, dan gewoon de virusscanner negeren en het bestand gewoon uit laten voeren.
Ook de berichten negeren dat Windows versies al een trojan kunnen bevatten en downloaden van ongure websites ipv de Microsoft site, want hey, waraom zou je genoegen nemen met een betrouwbare versie 7100 terwijl je ook versie 7622 kunt hebben ?

Op deze manier weet je 100% zeker dat je systeem besmet raakt.

Oplossing: geen enkele virusmelding meer negeren en tóch iets beter opletten waar je je software download. :thumb:
 
Hallo Jedi,

Bedankt voor de "preek" :)
je zult begrijpen dat ik hier alleen niets mee op schiet
er moeten toch wel andere mogelijkheden zijn om deze problemen op te lossen ? (behalve opnieuw installeren)

Bijvoorbeeld de blokkade door de systeembeheerder zien om te heffen zodat ik in ieder geval een
scan kan laten uitvoeren ?
Ik ben een leek maar wil bijna alles proberne om weer tot een normaal werkende pc te komen :)

hoop dat ik van iemand iets hoor waar ik ook wat aan heb

groetjes

Richard
 
Is het XP dat er op staat.
dan zou je via de rechtermuisknop kunnen uitvoeren als administrator.
Kun je wel inloggen als administrator.?
 
Wel, zoals ik al aangaf (maar misschien niet duidelijk genoeg :eek:)
verwijder eerst eens al je exotische programma's, zoals bv Msn+
en alle programma's die je van alles beloven maar dat absoluut niet waramaken, zoals bv "hack het Hotmailaccount van een ander"
"Blokkeer een MSNaccouont van een ander"
"keylogger"
enzovoort.

Ook een BHO-verwijderaar is handig.
(deze verwijderd alle ongewenste toolbars en aanverwante dingen in je explorer).

Dit is een trial, maar dan kun je in ieder geval zien wat je allemaal hebt voor ongewenste dingen:
http://www.snapfiles.com/reviews/Registry_Clean_Expert/regcleanexpert.html

Als je dat allemaal gedaan hebt is je pc nog steeds niet schoon. Zoek op internet even naar een livecd, of bootcd (BartPE).
Hiermee start je op en kom je op een buroblad terecht.
Verwijder nu handmatig uit program files alle mappen waarvan je zeker weet dat je ze niet gebruikt. (dit is vaak in Windows niet mogelijk omdat die programma's dat tegenhouden, maar nu je via een ander Windowsscherm binnenkomt kan dat wel)

Hierna opnieuw opstarten met de Avira antiviruscd en opnieuw laten scannen.

Nu moet je pc toch redelijk schoon zijn.
 
Hallo Puppie,

Ja het is windows XP
voor zover ik weet kon ik tot voor kort inloggen als administrator

groet

Richard
 
Hoi,

Hier even een kort berichtje van mij dat mijn problemen lijken te zijn opgelost ::)
Had Hitman Pro gedownload deze werd niet geblokkeerd
Er werden de nodige problemen gevonden oa een aantal rootkits waarna ik uiteindelijk Superantispyware kon draaien
deze heeft de rest van de rotzooi verwijderd
daarna nog een virusscan erover heen gegooid en het lijkt dat alle problemen tot het verleden behoren :
Alles werkt in ieder geval weer normaal :D

Iedereen in ieder geval bedankt die mij raad en tips heeft gegeven :thumb:

Groetjes

Richard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan