Draytek Vigor 2200USB probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander1001

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2004
Hallo. Ik heb sinds een tijdje een Draytek Vigor 2200 USB. Ik heb ook een Alcatel Speedtouch 330 (usb modem. Maar nu heb ik sinds ongeveer januari, alles geïnstalleerd, en ik blijf maar problemen met de verbinding houden. Elke keer valt de verbinding met het internet weg, ik kan dan niks meer verzenden of ontvangen. Wanneer dit gebeurd, gaan de "USB", "LINK" en "DSL" ledjes uit, op de router. Ik kan dit dan op 3 manieren oplossen:

1. De router uit en aan doen..
2. De Usb kabel er in en uit doen.
3. Via windows de LAN verbinding uit en inschakelen.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Ik sta op het punt om de router uit het raam te gooien :mad:

Normaal gesproken is draytex wel goed.
Zelf zou ik nooit voor een usb verbinding gegaan zijn.
Daar zijn gewoon te veel problemen mee.
maar van wie krijg jij je internet?

Tsja,.. ik zou het ook graag anders willen, maar dit modem zat bij het adsl pakket.. die kreeg ik er toen gratis bij. Ik krijg internet van planet internet. Adsl-standard. Maarja, ik kan nu niet anders meer, aangezien ik net een USB router van 150 euro heb gekocht..:mad:

Al eens op de site van draytex gekeken.
Daar staan ook nog wel eens oplossingen of een firmware update.

Ik heb de nieuwste firmware, en ik heb al eens gekeken op die site. Maar ik kan niet veel vinden. Misschien kan ik het eens met een ander usb modem proberen, misschien dat het daar wel mee lukt, en dat mijn modem gewoon naar de maan is. Ik ken iemand die hetzelfde modem heeft, dus dan probeer ik die wel een keer..:) Anders bel ik die zaak waar ik het gekocht heb maandag wel even,.. dit is echt zwaar irritant:(

En als de router er tussen weg is dan is er geen wegvallende verbinding?

Ja, dat ga ik ook maar een keer proberen.. maar ik weet niet echt of ik er achter kan komen, want de ene keer kan die 2 dagen achter elkaar online staan, maar soms valt ie om het uur uit.. dus ik moet het maar eens proberen ja..

Op het moment dat je geen verbinding hebt moet je het modem van de router loskoppelen.
Je sluit nu het modem rechtstreek aan in je meterkast op het eerste kastje van binnenkomst. Nog voor de splitter dus.
Dat andere stekkertje (telefoon gaat er uit)
Je hebt nu even geen telefoon.
Doe het modem er in.
Heb je na een minuut nu wel goed brandende lampjes?
Als je het niet hebt zou je geen sync kunnen hebben en ligt het aan de KPN.

Ik had een ADSL rogje en ook een Draytek Vigor router.
Er werd al gezegd dat het usb modem wel problemen kon gaan krijgen met de grotere snelheid.

Bel ook eens naar je provider als je online bent. En loop 1 keer de procedure door zodat je zeker weet dat het aan alles ACHTER jouw pc ligt. Ze zijn n.l. maar al te graag geneigd de oorzaak bij jou neer te leggen.

Ook kan de provider ergens op zien hoe vaak jij offline bent.

hmm.. kan ik wel eens proberen, maar ik heb het probleem echt pas sinds dat ik mijn router heb.. dus..:confused: ïk weet niet of dat dan wel iets met de verbinding te maken heeft.. maar ik kan eens met planet bellen..

edit: maar de lampjes om de router gaan uit, ook op het modem,.. dus dan kan ik niet zien op de router of ze het dan wel doen aangezien het moden uit de router is gehaald en in de pc zit..

Laatst bewerkt:
Bij mij was het zo dat de router normaal deed. Hij gaf alleen geen sync aan.
Reset het modem eens.

edit: maar de lampjes om de router gaan uit, ook op het modem,.. dus dan kan ik niet zien op de router of ze het dan wel doen aangezien het moden uit de router is gehaald en in de pc zit..
Die 330 in de pc? We hebben het toch over dat paarsachtige modem? Ik had zelf het rogje, de groene.
Zit dat ding in je computer? Ik begrijp je even niet.
Dat paarse modem, daarmee moet je, naar de meterkast op een moment dat je GEEN verbinding hebt.
Heb je dan wel verbinding dan weet je dat je modem goed is en de KPN ook.

Dan blijven de splitter en je router over.

Heb je daar aangesloten ook geen verbinding dan ligt het aan de je modem of de KPN.
Vervolgens leen leen je van iemand hetzelfde modem.
Dan kun je uitsluiten of het jouw modem is.
Ik heb dat rogje ook nog liggen en de zelfde router maar ik heb geen idee waar je woont.

Voor mij was het in ieder geval een heel gedoe.
Een nieuw ADSL modem van Thomson gekocht en allemaal voor niets omdat het aan de KPN lag.
Kostbare zaak. Ook voor de KPN trouwens.

Laatst bewerkt:
url]

Zo'n modem heb ik. Ik ga het bij de volgende keer gelijk proberen wat jij zegt. Maar wat is dat sync dan? En waar kan ik dat zien?

Geen sync betekend geen signaal of zoiets.
Kijk eens in de handleiding van zowel je router als modem wat de lampjes betekenen.
Volgens mij blijft bij no sync het lampje ADSL uit op de router en modem.

Stel dat van het modem wel het lampje ADSL brand en die van de router niet dan ligt het probleem bij de router.

Hebben beiden ADSL niet branden dan moet je naar de meterkast. Gaat daar wel het lampje branden dan weet je dus dat het bij de splitter/router of modem moet liggen.

Heb je al eens de router gereset? Ik heb em nu niet bij de hand maar volgens mij moet je ergens een potloodje of zo insteken aan de achterkant. Dan ga je terug naar fabrieksinstellingen.
Ook aan en uitdoen met de knop achterop kan helpen.
Soms loopt die router gewoon vol.

Het belangrijkste is toch wel dat je goed de lampjes intrepeteert en vervolgens dat je weet uit te sluiten.

Die link deed het hoor maar ik had het al opgezocht daarvoor aan de hand van jouw bericht.

Ben je al iets verder gekomen? Weet je nu goed wat de lampjes op modem en router betekenen? Dat is best wel belangrijk.

Nee, ik denk dat ik morgen planet, en die zaak waar ik die router heb gekocht maar even ga bellen. Misschien kunnen die me helpen.. :(

Bedankt voor de link,

maar stap 3 en 8 vallen mij op:

3 Neem de KPN ADSL USB modem los van uw computer.
8 Sluit de KPN ADSL USB modem aan op uw computer.

ze gaan er hierbij vanuit dat het modem aan mijn computer zit, en niet aan een router. Terwijl ik het probleem heb als hij aan de router zit. :(

Ik denk dat je over het hoofd hebt gezien dat je een verbinding op moet bouwen zoals voorheen. Dus zonder router. Op de ouwerwetse manier.
Dan gaat het wel op wat ze zeggen.

Je weet helemaal niet of het probleem ontstaat als hij aan je router zit.

Het kan de verbinding zijn.
Het kan je modem zijn
Het kan je router zijn.

Ik had ook een draytek en ik vond het een hele goeie.
Daarom gok ik ook op je verbinding of modem.

Mja... dat klopt.. Ik denk ook dat het aan mijn modem ligt, en waarom:

ik bedenk me net, dat voordat ik mijn router kocht, op mijn oude pc, de ledjes op mijn modem kniperde.. terwijl die voorheen altijd stil stonden.. Nu staan ze volgens mij weer stil, maarja,.. dat vind ik toch vreemd.. :eek:

Ledjes gaan ook knipperen bij activiteit.
Alleen de ADSL hoort toch wel constant te staan.
Hoe kan het nou dat je van 2 apparaten geen documentatie hebt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan