Dreambox dm500

Status
Niet open voor verdere reacties.

ahmed010

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Hallo,

Sinds 2/3 dagen heb ik geen ontvangst meer op mijn dreambox dm 500. De normale satelietkanalen werken wel. Maar de kanalen die via internet komen werken niet Dit gaat draadloos, maar internet werkt gewoon ook op de laptop en ook op de pc. Dit probleem kwam eerst ook voor, maar toen heb ik de router en modem gereset. Ik heb dat nu al ongeveer 5 á 6 keer gedaan, maar zonder succes.

Kan iemand mij verder helpen?

Bedankt,

Ahmed

Die ethernet-kabel, zit die hier in:

dlan.jpg

(merk kan verschillend zijn, maar zelfde weking hebben)

Dan moet je deze eens uitrekken uit het stopcontact en dan de router 10 min uitrekken dan resetten router terug instekken kijk op je laptop/pc dat je internet hebt, dan pas mag je die adapters voor ethernet terug instekken.

LAN staat aan in de Dreambox setup?
De kanalen die via internet werken.. Bedoel je daarmee de zenders die 'open zijn gemaakt' , en waarvoor je sleutels via het net krijgt? Die zenders zijn waarsch. op dit moment 'dicht'. Info hierover kun je nalezen op de diverse Dreambox-forums. Meestal zie je dan iets staan als: 'Premiere is weer dicht..' Je kunt op zoek gaan naar nieuwe sleuteltjes (als die er zijn), of wachten op een nieuw image. Als je aan cards haring doet, kun je contact opnemen met degene die de server draait.

@vandahl

De zenders zijn inderdaad vie het internet, maar 2 andere kenissen van mij ontvangen de zenders wel gewoon. Ik denk dat het aan de dataplug ligt.

@djke

Ik heb je instructies uitgevoerd, maar zonder succes.
Ik denk dat het aan de dataplug ligt, het is van het merk Alecto 14mbps.

Dan kun je de box evt. aan een gewone LAN-kabel hangen en kijken of dit werkt. Je kunt ook nog in het image vd Dream kijken of je een plugin of zo kunt downloaden, dan weet je of de internet-verbinding werkt.

Het probleem is verholpen, ik heb namenlijk een gewone lan kabel aangesloten.
De dataplug is defect

Maar bedankt voor jullie instructies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan