Dreambox

Status
Niet open voor verdere reacties.

karinmartijn

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2016
Berichten
6
Hallo ik heb een Android box( ziddox9s) gekocht. Nou heb ik daar 2 hdmi kabels bij gekregen ook dus voor opnemen. De 1 is zwart je hebt uiteraard hdmi out en in maar op de kabels staat alleen hdmi wat ik ook doe opnemen doet hij niet. Weet iemand hier wat van??
 
Wat heb je aan de andere kant aangesloten op de kabel die in de HDMI IN poort zit?
 
Hdmi

De andere kant van de HDMI zit een smart tv Samsung alleen daar zitten ook weer 4 HDMI. Maar HDMI out is toch voor audio? In en out staat op de het kastje maar volgens de leverancier kan ik de decorder van Ziggo doorsluizen naar het kastje maar hoe? is een modem een recorder?
 
Een TV zal geen HDMI OUT voor beeld hebben dus daar kan je niks van opnemen via de HDMI IN poort van de Dreambox. De bedoeling is dat er een apparaat op wordt aangesloten die gegevens over HDMI uitzend. De Decoder van Ziggo is zo'n apparaat. De HDMI poort van van die decoder sluit je dus aan op de HDMI IN van de Dreambox. Dan zal deze kunnen opnemen wat de decoder over HDMI uitzend.
 
Dan zou je de uitgang van de ziggo decoder moeten aansluiten op de ingang van je dreamer, vervolgens de uitgang van je dreamer naar de tv koppelen...
Geeft de gebruiksaanwijzing geen uitkomst?
 
Decorder

Een decorder is natuurlijk niet de WiFi modem toch zo nee dan moet ik een decorder van welke provider dan ook aanschaffen toch???
 
Deze site had ik al eens bezocht maar staat niets over van hoe het daadwerkelijk moet. Inelkgeval bedankt
 
Ik kan ook niet zo snel vinden dat het overigens wel kán of zelfs mogelijk is.
Gezien het feit dat je het volgens het aansluitschema zou aansluiten, wekt het de indruk wél dat je met het ding kán opnemen ...
Zou je een externe schijf of USB-stick nodig zijn ??

EDIT: anders een vraag stellen aan de verkopende partij ...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan