• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevensvalidatie

remmie63

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Hulp gevraagd: ik heb een Excelbestand waar ik in een cel (afdeling) werk met gegevensvalidatie vanuit een bronlijst. Dit werkt prima. Dit is echter één richtingsverkeer. Is het ook mogelijk dat er twee richtingsverkeer is. Nu selecteer ik in de lijst de waarde die ik nodig heb, echter als ik een nieuwe waarde (die nog niet in de bronlijst staat) wil toevoegen moet ik die eerst in de bronlijst aanmaken. Is er een mogelijkheid dat nieuwe waardes vanuit de cel automatisch ook in de bronlijst worden opgenomen?

Alvast dank voor het meedenken!

Bijlagen

Dank voor je reactie! Het stuk over VB kom ik niet uit. Ik neem aan dat ik die code moet toevoegen? Want de Private Sub Worksheet_Change code is initieel leeg. Ook zou ik nu een lege cel beschikbaar hebben in de lijst van het data invoer blad. Die is er dus niet.

Bijlagen

Geeft bij mij de foutmelding "Object vereist" op
Code:
Set x = .[C2:.C100].Find(Target.Value, lookat:=xlWhole)
Het puntje voor .C100 is de boosdoener.
Zo werkt het bij mij wel:

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan