Dreamweaver Flash buttons en ankers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hi,

ben geen kei in flash maar in dreamweaver kan je flashbuttons plaatsen. Dat vind ik mooier staan dan van die onderstreepte links

Maar hoe krijg je het voor elkaar dat je met een flashbuttons een verwijziging krijgt binnen de pagina.

Dus als ik een flashbuttons-selectiefoto heb, dat als ik daarop druk. De pagina verspringt naar een andere gedeelte op de pagina (werken met ankers dus)

Kortom

Flashbutton met het anker principe

Grt Stan

Je kunt toch gewoon een link koppelen aan die button bij de eigenschappen ervan? Of bedoel je met frames ed? Dan moet ik je teleurstellen. Dat kan niet binnen Dreamweaver. Dan zul je echt zelf iets in elkaar moeten zetten in Flash (www.swishzone.com).

Eerst frames aanmaken en opslaan. (ook de frameset) Dan buttons in de ene frame en dan koppelen (dit doe je met TARGET) naar de frame waar de pagina moet openen..

Geef de volgende actie aan de flash button:

on (press) {
getURL ("http://www.pagina.nl", "_top");
}

Geplaatst door ReneV
Geef de volgende actie aan de flash button:

on (press) {
getURL ("http://www.pagina.nl", "_top");
}

Kleine noot: Dreamweaver heeft ingebakken flashbuttons... Ik denk dat hij deze gebruikt. En afgezien van dat je een model, de text ervan en een link (simpel) eraan kan toekennen is er verder niets in te stellen of te programmeren.

kijk dit bedoel ik eigenlijk

<a href="#ga hierheen na klik> Klik hier</a>

<a href="ga hierheen na klik></a>

Dit is dus op 1 pagina niet op een ander frame
Dus als ik op de flashbutton klik hij overspringt naar een stukje verder op de pagina

Dat is simpel te doen.. de link die je aan de button toekent doe je ook gewoon met '#point' :)

Werkt dus niet

als ik op F12 klik dus dat ik de pagina te zien krijg en op de button klik , gebeurt er niets

#gahierheen werkt dan dus niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan