dreamweaver flash

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobkeizer65

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
Ik heb weer een vraagje vandaag
Ik heb een flash gemaakt en deze in dreamwaever op mijn index geplaatst
instellingen breedte en hoogte op 100% met scale default (show all)

In chrome geeft hij de flash nu keurig passend weer maar in explorer 9 is het of hij een header weergeeft met hier de flash klein weergegeven.

Ligt dit nu aan de instellingen of aan mijn browser.
Vroeger deed ik het ook zo met flashbestanden en heb dit probleem nog nooit eerder gehad
Ik gebruik dreamweaver 8

Ik verplaats de vraag (naar ik hoop) naar de goede plaats. ;)

Hoi bobkeizer65,
Misschien heb je ook een linkje naar de patiënt-pagina?

hier is moeilijk wat over te zeggen zonder de pagina zelf te kunnen zien. Uit eigen ervaring weet ik dat IE vaak problemen veroorzaakt waar andere browsers dat niet doen.

Zou het niet gaan over z'n eigen site?

dreamweaver f;ash

Ik heb inmiddels de hele site gemaakt met flash om het probleem te tackelen. Probleem is hier niet mee verholpen in dreamweaver maar ik kan wel ff door

Maar als je antwoord geeft op de hierboven gestelde vragen kom je misschien verder?

kijk maar eens op www.bobkeizer.nl/helpmij
dit is een flash van 1024 x 768
In dreamweaver met de instellingen W=100%, H=100%, show all
Knipsel.JPG

vreemde is dat de instellingen zoals beschreven hierboven altijd goed waren
en ik zie net dat chrome er ook niets moois meer van maakt.
Ik doe kennelijk iets niet goed hier.

Bob

Laatst bewerkt:
Idd. met harde pixels gaat het ook maar dan heb je geen auto resize bij verschillende venster formaten wat hij wel hoort te doen met %
Ik had eerder dreamweaver MX en nu versie 8. Misschien ligt het hier aan? Bij MX nooit problemen gehad.
Ik hoop dat iemand het herkend

Bob:shocked:

Hoi Bob,
Ben ik weer. :)
Ik zie dat het eigenlijk wel logisch is:
  • Als een html-element een hoogte in % heeft, dan is dat een percentage van het omringende element.

• Het <object> met een hoogte van 100% zit in een <div>.
    Maar die <div> heeft geen hoogte opgekregen: die moet dus ook 100% worden.
  • Nu wordt de <div> zelf ook weer omringd door een ander element: de <body>. Het hoogte-percentage van de <div> is dus een percentage van de hoogte van de <body>.
    Maar de <body> heeft geen hoogte opgekregen: die moet dus ook 100% worden.
  • En de <body> zelf zit in het <html> element, dus de body-hoogte wordt een percentage van de <html>-hoogte.
    Maar de <html> heeft ook geen hoogte opgekregen: die moet dus ook 100% worden.
In feite ga je het hele trappetje omhoog tot je aan de <html> bent. Dat is het hoogste element van de pagina, verder kom je niet.
En mis je onderweg een tussenstap, dan gaat het feest niet door. ;)
Nu schaalt alle keurig mee met het vensterformaat, in alle browsers.
Hier is de test:
Als je via de broncode de html-hoogte of de body-hoogte of de div-hoogte weghaalt, zie je de randen inkrimpen en de flash kleiner worden. En als je bv. de html-hoogte op 50% zet, komt alles in de bovenste schermhelft.
Zonder de randjes moet in de css worden toegevoegd:
Code:
html,
body, 
div {
   height: 100%;
}
Dan wordt het deze:
Blijven nog 3 vragen over:
  1. Waarom doet Dreamweaver dit niet uit zichzelf?
    Ik denk omdat DW er van uitgaat dat een flash-object op een pagina (meestal) in een <div> met een expliciete hoogte zit (in px opgegeven) om goed in de rest van de pagina te passen. Maar het zou wel vriendelijk van DW zijn als die een seintje gaf als een omringende div (of de stapjes hoger) geen opgegeven hoogte hebben.
  2. Waarom hoeft dit niet te gebeuren met de breedte?
    Omdat de breedte van een block-element zoals een <div>, en ook de <body>, altijd 100% van de schermbreedte is; tenzij een andere breedte is opgegeven.
  3. Waarom doet Internet Explorer het wel?
    Tja, IE heeft altijd last gehad van een ongezonde uitbreidingsziekte, en met IE6 en eerder was dat nog veel erger: een eigenwijze browser die zich niet aan de standaarden houdt.
Is dat 'm?

Met vriendelijke groet,
CSShunter
_____
PS: Met het tijdelijk plaatsen van bordertjes om de elementen kan je vaak zien hoe het ermee gesteld is. Dit is het origineel met ingekleurde randjes van de verschillende elementen.

Laatst bewerkt:
Ik ga er van uit dat dit het inderdaad is
Binnenkort ga ik het proberen
Zal wel in het weekend zijn. Ben nu te druk met andere dingetjes zoals werken.

thnx:thumb:

Bob

en ik ben zó benieuwd of je hem nu op opgelost kunt zetten...;)

status vraag

Mumzel
Status staat als opgelost.
opgelost.JPG
Al sinds mijn vorige reactie

Laatste antwoord was de juiste en de site doet wat ik wil.

Wat wel heel prettig is, is niet alleen de vraag op "Opgelost" zetten, maar ook even feedback geven aan de reageerders, met een kort afsluitend berichtje "Het is gelukt!".
Via het mailbericht weten de reageerders dan dat hun inspanningen niet voor niets zijn geweest, en blijft het topic voor hen niet zweven.
.
Anders moeten ze een lijst bijhouden op welke vragen ze gereageerd hebben, en dan steeds checken of de vraag intussen de Opgelost-status heeft gekregen. :rolleyes:

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hè, hou eens op hier.

Mijn topic had de tekst
Zal wel in het weekend zijn. Ben nu te druk met andere dingetjes zoals werken.

geef me in ieder geval de kans om alles dan ook goed te doen en daarna te reageren.
Ik heb ook een fulltime baan dus zit niet elke dag uren achter de pc

Voor csshunter die mij optimaal heeft geholpen met de vraag. Hartelijk dank.
De beschreven oplossing met de voorbeeld pagina's hadden de juiste oplossing.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan